"Укрзалізниця" планує створити дочірніх пасажирського та вантажного перевізників і відокремити їх операційно і фінансово від управління коліями та інфраструктурою. При цьому компанія планує залишити за собою корпоративний контроль за цими активами (тягою та парком вагонів) як вертикально інтегрований холдинг. Компанія визначає перевезення пасажирів і вантажів як генеруючі дохідність напрями, а управління інфраструктурою - як сервісну вертикаль. Натомість окрема "ремонтна" вертикаль виробництва стане допоміжною до основної діяльності.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Володимир Кузьо. За його словами, стратегія передбачає дерегуляцію тарифів: розділення тарифу на локомотивну, інфраструктурну складові та перегляд тарифу відповідно до зміни індексу-бенчмарку (пропонується взяти за бенчмарк індекс цін виробників).
"Оптимізація мережі та виробничих підрозділів стане вимушеним кроком зниження витрат (англ. cost cutting), що приведе до оптимізації чисельності обслуговуючого персоналу та протяжності шляхів, - зазначає експерт. - Разом з тим інфраструктура, що залишиться, з точки зору компанії має стати більш ефективною: буде скорочено "вузькі місця", оновлено обладнання для обстеження колій, створено хаби для транскордонного транспортування вантажів, модернізовано вокзальні комплекси".
Детальніше про реорганізацію "Укрзалізниці" читайте у статті Володимира Кузьо "Нова стратегія УЗ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".