Україна зробила перший крок до створення спільного авіапростору з ЄС. Сторони погодили частину умов договору "Про відкрите небо" і обіцяють, що вже до кінця року документ буде підписано. Для пасажирів це означає більше можливостей для подорожей і зниження цін на авіаквитки внаслідок приходу у країну нових лоукост-компаній. Щоправда, на повну силу договір запрацює у кращому разі через три роки - Україна домагається введення перехідного періоду, пише "Коммерсант-Украина".
Про те, що Єврокомісія (ЄК) і Україна домовилися про основні принципи створення спільного авіаційного простору, повідомив на авіафорумі Routes CIS 2013 у Донецьку перший заступник міністра інфраструктури Костянтин Єфименко. Сьомий раунд переговорів між сторонами пройшов близько двох тижнів тому. "На них були узгоджені методи впровадження Україною вимог ЄС, а також умови роботи авіакомпаній", - розповів Паоло Берріно, прес-секретар єврокомісара з питань транспорту Сііма Калласа.
Сторони обіцяють підписати угоду до кінця року. Черговий раунд переговорів - восьмий - призначений на 21 і 22 жовтня. "Прогрес у цих переговорах покаже, чи буде раунд фінальним. Але якщо цього не станеться, ми наполягаємо на тому, щоб переговори завершилися до кінця 2013 року", - каже Паоло Берріно. Єфименко каже, що Україна розраховує на підписання договору вже в жовтні-листопаді.
У Державіаслужбі та Міністерстві інфраструктури не один рік гальмували укладення угоди з Єврокомісією. Україна готувалася до підписання договору "Про відкрите небо" з грудня 2007-го і до 2011 року провела п'ять раундів переговорів, коли Борис Колесніков (на той момент - віце-прем'єр) раптово заявив, що угода може бути підписана лише в разі скасування Євросоюзом візового режиму для українців. У ЄК заперечили, що ці питання не пов'язані між собою. Проте процес переговорів довелося відновити в минулому році: на підписанні договору наполіг президент Віктор Янукович.
"Зараз наше завдання - захистити інтереси вітчизняних авіакомпаній", - підкреслив Єфименко. Україна пропонує ввести адаптаційний період для своїх авіакомпаній - частина норм договору про спільний авіаційний простір (САП) повинна набути чинності лише через 1,5-2 роки після підписання договору. "У ЄС працюють найпотужніші авіакомпанії - Lufthansa, British Airways, а також Turkish Airlines, яка швидко розвивається. Наші перевізники не мали можливості настільки зрости, і їм необхідний час, щоб адаптуватися до нових умов", - розповів Єфименко. Україна також наполягає на отриманні п'ятого ступеня свободи на європейському ринку - права виконувати польоти з європейських аеропортів. Наприклад, літати за маршрутом Київ-Мюнхен-Париж-Київ.
Слід зазначити, що САП дозволить авіакомпаніям України та ЄС отримати безперешкодний доступ на маршрути між країнами. Зараз ці відносини регулюються міжурядовими угодами.
В Україні побоюються, що відкриття повітряного простору країни для перевізників з Європи заподіє шкоди українським авіакомпаніям. "САП має здійснити позитивний вплив на розвиток українських аеропортів і транзитного потенціалу країни. Але є й ризики для наших авіакомпаній і аеропортів. В українських пасажирів зараз недостатньо грошей для активних авіаподорожей, крім того, залишається питання обмежень через візовий режим з країнами ЄС. Також є ризик, що європейські компанії будуть просто вивозити звідси пасажирів у свої хаби в ЄС", - зазначив перший заступник глави Державіаслужби Олександр Гречко. !zn
Читайте також:
Держава витратить на аеропорти 13,5 млрд грн, а потім приватизує