UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна і Євросоюз домовилися про спільний авіапростір до кінця року

Договір про спільний авіапростір дозволить авіакомпаніям України та ЄС отримати безперешкодний доступ на маршрути між країнами.

Україна зробила перший крок до створення спільного авіапростору з ЄС. Сторони погодили частину умов договору "Про відкрите небо" і обіцяють, що вже до кінця року документ буде підписано. Для пасажирів це означає більше можливостей для подорожей і зниження цін на авіаквитки внаслідок приходу у країну нових лоукост-компаній. Щоправда, на повну силу договір запрацює у кращому разі через три роки - Україна домагається введення перехідного періоду, пише "Коммерсант-Украина".

Про те, що Єврокомісія (ЄК) і Україна домовилися про основні принципи створення спільного авіаційного простору, повідомив на авіафорумі Routes CIS 2013 у Донецьку перший заступник міністра інфраструктури Костянтин Єфименко. Сьомий раунд переговорів між сторонами пройшов близько двох тижнів тому. "На них були узгоджені методи впровадження Україною вимог ЄС, а також умови роботи авіакомпаній", - розповів Паоло Берріно, прес-секретар єврокомісара з питань транспорту Сііма Калласа.

Сторони обіцяють підписати угоду до кінця року. Черговий раунд переговорів - восьмий - призначений на 21 і 22 жовтня. "Прогрес у цих переговорах покаже, чи буде раунд фінальним. Але якщо цього не станеться, ми наполягаємо на тому, щоб переговори завершилися до кінця 2013 року", - каже Паоло Берріно. Єфименко каже, що Україна розраховує на підписання договору вже в жовтні-листопаді.

У Державіаслужбі та Міністерстві інфраструктури не один рік гальмували укладення угоди з Єврокомісією. Україна готувалася до підписання договору "Про відкрите небо" з грудня 2007-го і до 2011 року провела п'ять раундів переговорів, коли Борис Колесніков (на той момент - віце-прем'єр) раптово заявив, що угода може бути підписана лише в разі скасування Євросоюзом візового режиму для українців. У ЄК заперечили, що ці питання не пов'язані між собою. Проте процес переговорів довелося відновити в минулому році: на підписанні договору наполіг президент Віктор Янукович.

"Зараз наше завдання - захистити інтереси вітчизняних авіакомпаній", - підкреслив Єфименко. Україна пропонує ввести адаптаційний період для своїх авіакомпаній - частина норм договору про спільний авіаційний простір (САП) повинна набути чинності лише через 1,5-2 роки після підписання договору. "У ЄС працюють найпотужніші авіакомпанії - Lufthansa, British Airways, а також Turkish Airlines, яка швидко розвивається. Наші перевізники не мали можливості настільки зрости, і їм необхідний час, щоб адаптуватися до нових умов", - розповів Єфименко. Україна також наполягає на отриманні п'ятого ступеня свободи на європейському ринку - права виконувати польоти з європейських аеропортів. Наприклад, літати за маршрутом Київ-Мюнхен-Париж-Київ.

Слід зазначити, що САП дозволить авіакомпаніям України та ЄС отримати безперешкодний доступ на маршрути між країнами. Зараз ці відносини регулюються міжурядовими угодами.

В Україні побоюються, що відкриття повітряного простору країни для перевізників з Європи заподіє шкоди українським авіакомпаніям. "САП має здійснити позитивний вплив на розвиток українських аеропортів і транзитного потенціалу країни. Але є й ризики для наших авіакомпаній і аеропортів. В українських пасажирів зараз недостатньо грошей для активних авіаподорожей, крім того, залишається питання обмежень через візовий режим з країнами ЄС. Також є ризик, що європейські компанії будуть просто вивозити звідси пасажирів у свої хаби в ЄС", - зазначив перший заступник глави Державіаслужби Олександр Гречко. !zn

Читайте також:

Держава витратить на аеропорти 13,5 млрд грн, а потім приватизує

Перших осіб держави будуть перевозити на Ан-148

Три авіакомпанії поділили рейси "Аеросвіту"