Різке збільшення вантажних перевезень важким транспортом, збільшення ваги великовантажних автомобілів, а значить, колосальне руйнування доріг, змусили задуматися про наслідки і заходи по позбавленню від цього.
Державне агентство автомобільних доріг України ("Укравтодор") планує ввести систему збору оплат від великовантажного транспорту за проїзд дорогами України.
"Це була моя ініціатива - імплементувати в Україні інтелектуальні транспортні системи. Крім Weight-in-Motion (WiM, системи автоматичного зважування в русі - ред.), це також фіксація перевищення швидкості і системи аналізу трафіку за допомогою камер. Четверта частина глобальної інтелектуальної транспортної системи України - це tolling, тобто збір оплат з великовантажного транспорту за проїзд дорогами України", - повідомив виконуючий обов'язки голови "Укравтодору" Славомір Новак.
Він вважає, що введення збору буде серйозною законодавчою зміною для України, яка істотно поліпшить стан доріг в країні.
"Треба прийняти закон, який врегулює питання цього збору. Нам вкрай необхідно ввести додаткове джерело Дорожнього фонду. Існує європейський принцип: фури, особливо ті, які заробляють на перевезеннях, повинні більше платити за проїзд по дорогах", - сказав в. о. голови відомства.
За словами Новака, обсяги руйнування автодоріг за рахунок перевантаженого транспорту - величезні.
"Проблема з перевантаженими фурами в Україні дуже, дуже велика", - вважає він.
Як повідомлялося, "Укравтодор" очікує ухвалення Радою нового закону про автоматичний вагогабаритний контроль на дорогах до кінця 2019 року.
Автоматичні комплекси вагового контролю Weight-in-Motion (WiM) будуть здійснювати преселекторну роботу для інспекторів "Укртрансбезпеки" до прийняття закону, що дозволяє автоматичний вагогабаритний контроль на дорогах.
"Укравтодор" в жовтні запустить перші 6 пунктів WiM на під'їздах до Києва, усього в планах встановити до 100 таких пунктів.
Відповідно по попередніх планів, поточного року "Укравтодор" повинен витратити на дороги більш як 50 млрд грн, що є рекордною для України сумою. Із них близько 33 млрд грн становитимуть надходження від акцизів, трохи більше 14 млрд - субвенції, 2 млрд - фонд безпеки, а також 5 млрд грн вибірки за кредитами в рамках проектів, що фінансуються за рахунок міжнародних фінансових організацій", - зазначає директор "Укрдорінвест".
Детальніше про будівництво нових доріг читайте в статті Олени Криворучко "Транзитні дороги: плани на 2019 р." у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".