UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Укравтодор" вирішив брати гроші за проїзд великовантажних автомобілів по дорогах України

Введення збору на проїзд буде серйозним законодавчим зміною для України

Різке збільшення вантажних перевезень важким транспортом, збільшення ваги великовантажних автомобілів, а значить, колосальне руйнування доріг, змусили задуматися про наслідки і заходи по позбавленню від цього.

Державне агентство автомобільних доріг України ("Укравтодор") планує ввести систему збору оплат від великовантажного транспорту за проїзд дорогами України.

"Це була моя ініціатива - імплементувати в Україні інтелектуальні транспортні системи. Крім Weight-in-Motion (WiM, системи автоматичного зважування в русі - ред.), це також фіксація перевищення швидкості і системи аналізу трафіку за допомогою камер. Четверта частина глобальної інтелектуальної транспортної системи України - це tolling, тобто збір оплат з великовантажного транспорту за проїзд дорогами України", - повідомив виконуючий обов'язки голови "Укравтодору" Славомір Новак.

Він вважає, що введення збору буде серйозною законодавчою зміною для України, яка істотно поліпшить стан доріг в країні.

"Треба прийняти закон, який врегулює питання цього збору. Нам вкрай необхідно ввести додаткове джерело Дорожнього фонду. Існує європейський принцип: фури, особливо ті, які заробляють на перевезеннях, повинні більше платити за проїзд по дорогах", - сказав в. о. голови відомства.

За словами Новака, обсяги руйнування автодоріг за рахунок перевантаженого транспорту - величезні.

"Проблема з перевантаженими фурами в Україні дуже, дуже велика", - вважає він.

Як повідомлялося, "Укравтодор" очікує ухвалення Радою нового закону про автоматичний вагогабаритний контроль на дорогах до кінця 2019 року.

Автоматичні комплекси вагового контролю Weight-in-Motion (WiM) будуть здійснювати преселекторну роботу для інспекторів "Укртрансбезпеки" до прийняття закону, що дозволяє автоматичний вагогабаритний контроль на дорогах.

"Укравтодор" в жовтні запустить перші 6 пунктів WiM на під'їздах до Києва, усього в планах встановити до 100 таких пунктів.

Відповідно по попередніх планів, поточного року "Укравтодор" повинен витратити на дороги більш як 50 млрд грн, що є рекордною для України сумою. Із них близько 33 млрд грн становитимуть надходження від акцизів, трохи більше 14 млрд - субвенції, 2 млрд - фонд безпеки, а також 5 млрд грн вибірки за кредитами в рамках проектів, що фінансуються за рахунок міжнародних фінансових організацій", - зазначає директор "Укрдорінвест".

Детальніше про будівництво нових доріг читайте в статті Олени Криворучко "Транзитні дороги: плани на 2019 р." у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".