UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Кабміні не бояться повного продовольчого ембарго з боку Росії

Географія ринків збуту української агропродукції вже не концентрується в Росії.

З часів анексії Криму і початку агресії і територіальної експансії в Донбасі Росія втратила статус найбільшого торговельного партнера України.

Як пише в статті на DT.UA редактор відділу мікроекономіки та бізнесу Сергій Следзь, тільки за перше півріччя 2014-го загальний обсяг вітчизняного експорту до Росії обвалилися на чверть (до 5,7 млрд дол.), порівняно з попереднім роком. Ще кардинальніші зміни географії експорту зафіксовані поточного року. Крім ускладнення торгових відносин із Росією, вони обумовлені новими можливостями, що пов'язані з автономними преференціями ЄС у рамках Угоди про ЗВТ.

"Відкривати нові зовнішні ринки - саме таку мету ми ставимо перед собою заради впевненості українських аграріїв у завтрашньому дні, - запевняє міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Павленко. - Нині географія ринків збуту нашої аграрної продукції істотно змінюється і вже не концентрується в Росії.".

Міністр стверджує, що для українського аграрного сектора можливе "повне ембарго@ з боку Росії не буде мати особливого значення.

"Уже понад 7 місяців частка Росії в загальному експорті української продукції не перевищує 2%. Якщо за 7 місяців 2014 р. Україна експортувала сирів та йогуртів до РФ на загальну суму 84,2 млн дол., то за аналогічний період 2015-го - лише на суму близько… 1 тис дол. Масла тваринного, зернових, насіння олійних культур, готової чи консервної продукції з риби та рибопродуктів за 7 місяців
2015 р. до Російської Федерації Україна взагалі не експортувала", - розповів міністр.

Це чітко контрастує з досягненнями України на інших світових риках, де, за підсумками 2014 р., вона посідає:

- перше місце у світовій торгівлі соняшниковою олією та макухою;

- третє місце - за експортом зернових;

- четверте - за реалізацією кукурудзи;

- п'яте - за продажем сорго;

- сьоме - за експортом пшениці та сої;

- восьме місце - у світовій торгівлі курятиною.

Основна стратегія України, стверджує Павленко, полягає у відкритті нових ринків збуту для вітчизняної продукції.

" І півріччя 2015 р. переконливо доводить, що ця стратегія не просто перспективна, вона - успішна. Диверсифікацію аграрного експорту в американському, європейському, азійському та близькосхідному напрямах ми розпочали ще торік. Так, у 2014-му експорт української сільгосппродукції до США збільшився на 33,2%, до країн Азії - на 10,1%, до ЄС - на 4,4% і до Африки - на 0,9%. Наразі в України є кілька перспективних торгових партнерів, із якими ми не просто прагнемо розвивати співпрацю. Наша головна мета - надати вітчизняним сільгосптоваровиробникам право безпосереднього доступу на закордонні ринки", - розповів міністр.

Детальніше про основні тенденції в українському агроекспорті читайте у статті Сергія Следзя Агроекспорт: прощавай, Росіє, - торгуємо з Китаєм у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".