UA / RU
Підтримати ZN.ua

У американського будівельника Київської окружної сумнівна ділова репутація

Компанія Bechtel Corporation має сумнівне ділове минуле.

Американська компанія Bechtel Corporation, заради угоди з якою депутати вивели з-під дії закону про публічні закупівлі будівництво Київської окружної дороги (КОД), має сумнівне ділове минуле.

Зокрема Bechtel Corporation має звинувачення прокуратури США в шахрайстві, пише постійний автор ZN.UA, експерт «Ліги Антитрасту» Володимир Даценко.

«Bechtel» разом з іншою американською компанією «AECOM» реалізовували проєкт для Уряду Сполучених Штатів з будівництва заводу по переробці ядерного палива. За даними слідства виконавці проєкту протягом 10 років завищували вартість робіт, включаючи до них роботи, які фактично не виконувались, зазначає експерт.

«За даними прокуратури США «Bechtel» і «AECOM» не припинили «роздувати» рахунки державі навіть після того, як їм стало відомо про початок слідства. Для врегулювання спорів з шахрайства компанії погодилися сплатити компенсацію в розмірі 58 млн дол. », повідомив Даценко.

Читайте також: Рада ухвалила закон про оскарження публічних закупівель

При цьому у рамках будівництва заводу з переробки ядерного палива «Bechtel» іще й була звинувачена в закупівлі та використанні неякісних матеріалів і лобіюванні пов’язаної компанії при визначенні субпідрядника. "За цією справою «Bechtel Corporation» у 2016 році погодилася компенсувати Уряду США 67,5 млн дол.", повідомляє автор.

Даценко нагадує, що у 2014 році було засуджено одного з топ-менеджерів «Bechtel Corporation» за вимагання та отримання відкатів на суму 5,2 млн дол.

Віце-президент «Bechtel Corporation» Асем Елгаварі, очолюючи спільну енергетичну компанію «Bechtel» і Уряду Єгипту за грошову винагороду надавав «конкурентну перевагу» в процесі торгів певним компаніям. Історія така близька українським закупівлям, за однією відмінністю – у нас за ці дії покарання приходить дуже рідко.

Отже, переконування Укравтодору, що контракти із залученням компаній із відомим іменем усувають будь-які ризики і заради них варто нехтувати українським законодавством, м’яко кажучи, не зовсім правдиві, вважає автор.

Докладніше по ситуації що виникла у статті експерта «Ліги Антитрасту» Володимира Даценка «Чому будівництво Київської окружної хочуть провести без ProZorro і чим це загрожує».