Значне зростання вартості газу, що передбачається владою, загрожує зростанням заборгованості за газ.
Як пише в статті ZN.UA Алла Єрьоменко, з одного боку, подорожчання газу дасть поштовх до підвищення ефективності використання енергії та розвитку інших її джерел.
"Програма енергоефективності житла стане дуже популярною. Приватні домогосподарства стануть шукати і, хочеться вірити, знайдуть альтернативні та конкурентні за ціною джерела енерго - і теплозабезпечення. Енергоаудит та енергосервіс житлових будинків та виробничих приміщень перестануть бути абстрактними поняттями. Відновлювальна альтернативна енергетика отримає реальний стимул для швидкого розвитку", - йдеться в статті.
Однак, з іншого боку, ці зміни не можуть відбутися швидко. Не зможуть різко скоротити споживання енергоресурсів ті, хто централізовано отримують газ і теплоенергію. Крім того, є сумніви, що передбачені Мінсоцполітики та Мінфіном 12,5 млрд грн на дотації в Держбюджеті-2015 вистачить всім, хто цього потребує.
У той же час система адресних дотацій, на чому наполягає МВФ, в Україні так і не введена, а діюча система субсидій та пільг "вкрай неповоротка і недосконала". У підсумку держдотації і субсидії отримують не ті, хто в них дійсно потребує, а ті, хто більше споживає газу і тепла. При цьому місцева влада не зможе істотно дотувати підвищення тарифів із своїх бюджетів.
Неплатежі позначаться на дефіциті "Нафтогазу України" і поставлять під сумнів утримання його дефіциту на рівні 5,8% ВВП в 2015 році. Отже, під питанням опиниться виконання вимоги про досягнення бездефіцитності Наку до кінця 2016 р. "Нацбанк, як і раніше в інтересах "Нафтогазу" змушений буде "проводити інтервенції з валютних резервів країни, а МВФ допоможе нам поповнювати резерви", - йдеться в заяві глави Нацбанку 18 лютого.
Детальніше про те, як зміняться цифри у квитанціях українців, читайте в статті "У скільки обійдуться громадянам кредити МВФ?".