Киянам, які вимушено виїхали з міста і не здійснюють споживання гарячої води будуть все одно здійснювати нарахування, у разі, якщо вони не передаватимуть показання лічильників. Про це повідомляє "Центр комунального сервісу" на сайті Київської міської ради.
Нарахування здійснюватимуться за середнім обсягом споживання за попередні періоди.
"Для киян, які вимушено залишили свої домівки й не мають можливості вчасно передати показання лічильників, нарахування здійснюють за середнім обсягом споживання – на підставі даних попередніх періодів щодо кожної квартири. Після надання споживачем уточнених даних показники скоригують і зроблять перерахунок", - йдеться в повідомленні.
Споживачам, у яких встановлено бойлер, показання лічильників води також необхідно передавати щомісяця, навіть якщо вони незмінні.
Причому, як випливає з роз'яснення, "Центр комунального сервісу" не задовольняється показаннями, які можна передавати, заповнюючи квитанцію або, наприклад, через банківські додатки на кшталт "Приват24".
Передавати потрібно виключно телефоном або на сайті постачальника послуги, в особистому кабінеті. Хоча ще три роки тому указаний комунальний центр приймав показання лічильників чотирма способами.
Нагадаємо, що законодавство визначає три випадки, коли за комунальні послуги можна не платити:
- якщо ваше житло зруйноване,
- якщо ви доведете свою відсутність за місцем проживання більш ніж 30 днів,
- якщо комунальна послуга надавалася неякісно чи не в повному обсязі.
Як зазначають в Міністерстві розвитку громад та територій України, якщо споживачі відсутні в домівці понад 30 днів, вони повинні звернутися до надавачів послуг, щоб їм не проводили нарахування. Заявку постачальнику потрібно подавати разом із довідкою внутрішньо переміщеної особи, або, наприклад, документом, який засвідчує службу у ЗСУ.
Тобто, перерахунок нарахувань - це не єдиний способ, яким чином не платити за послуги, якими не користувалися, про що повідомляє "Центр комунального сервіса".
Нагадаємо також, що гаряче водопостачання у Києві відсутнє вже кілька місяців, у деяких районах - з початку травня. Таким чином, нарахування за послугу також не повинні здійснюватися.
Крім того, споживачам слід врахувати, що в умовах дії воєнного стану, а також протягом трьох місяці після його завершення, повірки засобів вимірювальної техніки в Україні не здійснюються. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів "Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного стану" від 5.04.2022, яка оприлюднена на "Урядовому порталі".
Проте, у Києві окремі постачальники послуг не просто замовчують про існування постанови Кабміну, але й пропонують своїм споживачам пройти повірку лічильників під час війни.
Так, на сайті "Київводоканалу" можна знайти повідомлення, що повірки лічильників продовжуються.
А про те, що являє собою посередницький столичний "Центр комунального сервісу", який працює в обхід законодавства, що передбачає взаємини виключно в площині Споживач та Виконавець послуг, ZN.UA вже писала раніше. Читайте про це у матеріалі Сергія Коваля - "Вигадані "послуги".