UA / RU
Підтримати ZN.ua

Система trade-in може стати локомотивом автомобільного ринку України

Податковий кодекс, в якому, окрім неприємних нововведень для дрібного приватного бізнесу, міститься і низка позитивних положень. Зокрема, кодекс фактично легалізує в Україні систему продажів trade-in, що широко практикуються в усьому цивілізованому світі.

Про це пише Артем Святненко у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна».
Послуга trade-in - система взаємозаліку, при якій старий автомобіль клієнта приймається автосалоном як часткового внесок за новий автомобіль. Але реально до набрання чинності Податковим кодексом офіційно працювати за схемою trade-in було нецікаво і автосалонам, і їхнім клієнтам. Основна проблема, на яку скаржилися трейдери, полягала в необхідності сплачувати ПДВ з повної вартості автомобіля. Крім того, ставка податку з доходу фізичних осіб при продажі авто через автосалони становила 15% від його вартості, сплату яких клієнтом мав контролювати автосалон як податковий агент.
«У результаті послуги trade-in як такої в Україні не було», - зазначає автор.
Новий податковий кодекс вирішив дві основні проблеми, що перешкоджали розвиткові trade-in в Україні. Зокрема, тепер підприємства, які здійснюють роздрібний продаж авто, у процесі реалізації таких автомобілів сплачуватимуть ПДВ тільки з різниці, отриманої в результаті купівлі-продажу автомобіля, тобто з прибутку. Крім того, ставка податку з доходу фізичних осіб встановлена на рівні 1% від вартості авто при продажу одного автомобіля на рік і 5% - при реалізації більш ніж одного автомобіля на рік. Автосалон отримує право самостійно, без залучення нотаріуса, як податковий агент контролювати сплату фізичною особою 1% податку від вартості авто і видавати йому довідку-рахунок.
«Очевидно, цивілізований формат роботи trade-in дозволить пожвавити салонні продажі й на ринку нових автомобілів. За оцінками учасників ринку, близько 10 - 15% нинішніх автовласників, які бажають придбати нове авто, завдяки легальній та недорогій послузі trade-in купуватимуть його в салонах. Особливо великий потенціал реалізації автомобілів три-, п’ятирічної давності. Оскільки автомобільний бум у сегменті нових авто в Україні припав на 2003 - 2008 роки, компанії можуть непогано заробити на вторинному перепродажі цих автомобілів. Автомобільні експерти стверджують, що потенційно дилери вже сьогодні здатні реалізовувати за системою trade-in до 30% автомобілів, тоді як торік із допомогою цього інструменту салони продали заледве 5%», - зауважив автор.
«Як свідчить російський досвід, офіційний ринок відзначив дворазове збільшення продажів протягом першого року після прийняття закону, що легалізував trade-in. Тепер кожен четвертий автомобіль у Москві продається за цією схемою. Швидше за все, українські результати запровадження системи trade-in будуть близькими до російських», - йдеться в статті.
Докладніше читайте в статті Артема Святненко «Trade-in: вихід із тіні» у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна».