UA / RU
Підтримати ZN.ua

Російські компанії до квітня припинять працювати з місіями ООН з приводу авіації

В ООН вирішили, що російські повітряні судна не достатньо безпечні, щоб виконувати місії.

Російські авіакомпанії втратили майже всі контракти з місіями Організації Об'єднаних Націй (ООН) через серйозну стурбованість у сфері безпеки польотів Міжнародною організацією цивільної авіації. Про це повідомляє Liga з посиланням на російські ЗМІ. 

Читайте також: Китайський авіалайнер вперше вилетів з КНР – чи замінить C919 Airbus або Boeing

Російські оператори завершують зобов'язання за старими контрактами та залишать ринок авіаперевезень для ООН у першому кварталі 2024 року. Міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО) висловила серйозне занепокоєння у сфері безпеки польотів (Significant Safety Concern, SSC) на російській техніці, після чого Секретаріат ООН обмежив участь російських компаній у нових конкурсах на постачання авіапослуг.

Згідно з міжнародними угодами, повітряне судно не може бути законно зареєстроване більш ніж в одній державі. Подвійна реєстрація викликає проблеми, пов'язані з міжнародним визнанням ліцензії радіочастот для роботи обладнання літака та сертифіката його льотної придатності.

Читайте також: В ОК "Південь" розповіли про нову тактику російських літаків

Після вторгнення Росії в Україну низка країн запровадила санкції, які стосувалися і російського транспорту. Вони передбачають заборону на продаж Росії повітряних суден та запчастин до них. Після цього компанії Airbus та Boeing, виробники моторів та інших складників відмовили російським перевізникам у співпраці. У відповідь влада РФ примусово без дозволу власників перереєструвати 600 іноземних літаків у Росії (переважно Airbus та Boeing).

Раніше ми писали про те, що минулого року авіація покращила показники безпеки польотів, продовживши довгострокову тенденцію, яка збережеться, попри виявлені дефекти в літаках Boeing Co. і проблеми з технічним обслуговуванням у Росії. В Росії санкції США та ЄС ускладнили для авіакомпаній придбання запчастин, необхідних для обслуговування літаків. За даними Jacdec, кількість інцидентів, пов'язаних із безпекою польотів в РФ, зросла більш ніж удвічі - до 81 у 2023 році порівняно з 2022 роком.

А компанія Boeing намагається побудувати нові стосунки зі своїми постачальниками, після кризи контролю якості та інциденту з Boeing 737 MAX. Раніше компанія прагнула  скоротити витрати на ланцюги постачання на 15%, проте тоді постачальники вирішили, що Boeing наживається на скороченні промислової бази.