Російська авіаційна галузь, яка опинилася на межі зупинки через санкції та вимоги закордонних лізингових компаній повернути літаки, почала використовувати повітряні судна без згоди лізингодавців та без сертифікатів льотної придатності. Про це пише газета «Коммерсантъ» з посиланням на дані Flightradar24.
Згідно з цими даними, 13 березня російські перевізники, включаючи «Аерофлот», S7, «Уральські авіалінії» та Utair, щогодини піднімали в небо близько сотні літаків із призупиненими льотними документами.
Йдеться про понад 700 літаків, яким Управління цивільної авіації Бермудських островів (BCAA) зупинило дію сертифікатів льотної придатності у ніч проти 13 березня. Рішення було ухвалено через санкцію щодо Росії, які обмежили можливості щодо нагляду за безпекою польотів російських повітряних суден, пояснили у відомстві.
Єдиною пасажирською авіакомпанією, яка припинила польоти до 13 березня, став чартерний перевізник Royal Flight, який виконує рейси туроператора Coral Travel. Судячи з Flightradar, з 13 авіакомпанії Boeing один вже знаходиться в іспанському аеропорту Кастельон. Royal Flight повернув їх на вимогу ірландського лізингодавця AerCap.
Також, судячи з Flightradar, призупинили польоти літаки групи «Волга-Дніпро»: останні рейси бортів Boeing перевізника AirBridgeCargo, що входить до групи, виконані 10–12 березня. Компанія працювала з трьома найбільшими лізингодавцями, чиї літаки були зареєстровані на Бермудах: Dubai Aerospace Enterprise (DAE, ОАЕ), BOC (структура Bank of China) та BCC (лізингова компанія Boeing).
Згідно з Повітряним кодексом Росії, експлуатація літаків без сертифікатів забороняється, пише «Коммерсантъ». Однак, очевидно це не зупиняє владу РФ.
«Літаємо на чесному слові», — описало ситуацію одне з джерел видання в авіагалузі.
Проте, як заявив виданню інший представник російської авіагалузі, в умовах, коли одна з критично важливих галузей РФ перебуває на межі зупинки, «нехтування правилами, що діяли у минулому житті, стає новою нормальністю».
У той же час, відмову від чинних правил, на його думку, можна допустити як екстрений, хоча і «дуже короткостроковий захід».
Нагадаємо, через санкції проти Росії, введені у відповідь на вторгнення в Україну, для російських авіакомпаній закрито небо ЄС, США та інших країн.
Росавіація, передбачаючи арешти літаків, рекомендувала російським перевізникам з повітряними суднами, які зареєстровані за кордоном і належать іноземним лізингодавцям, призупинити всі міжнародні рейси з 6 березня.