UA / RU
Підтримати ZN.ua

Податки мереж АЗС: Є покращення, але немає прогресу

«Заправний» ринок зберігає великий потенціал зростання податків.

Проект «Рейтинг. Бізнес в офіційних цифрах» опублікував оперативні дані щодо сплати податків мережами АЗС за дев'ять місяців 2021 року. У своїй статті – «Королі та блазні-2: як платять податки мережі АЗС у 2021 році» Сергій Куюн, директор ТОВ «Консалтингова група А-95», проводить короткий аналіз цих захоплюючих даних.

У статті автор розрахував податкове навантаження на один літр, проданий дев'ятьма найбільшими мережами АЗС. Лідером рейтингу стала мережа ОККО з показником 1,23 грн/л, аутсайдером – Avantage 7 та її 15 коп./л.

Здебільшого мінімальні показники зі сплати податків притаманні мережам, що раніше помічені у торгівлі неякісним паливом – «БРСМ-Нафта», SunOil, Motto. У свою чергу, найбільшу податкову ефективність показують великі національні мережі – OKKO, Shell, WOG.

Автор зазначає, що у всіх сегментах ринку відбулися несистемні зміни "податкових" показників порівняно з 2020 роком.

«Відсутність системності у змінах податкового навантаження говорить про те, що багато «королів бензоколонок», як і раніше, визначають її на власний розсуд. Одні орієнтуються на закон, других тиснуть податківці, а треті «поклали на все», - пише Сергій Куюн.

Втім, на думку автора, після виходу попереднього матеріалу про податки мереж АЗС ситуація трохи змінилася на краще.

«У річному обчисленні очікується приросту податків за розглянутими найбільшими мережами у розмірі майже 400 млн грн, або близько 15% від показників 2020 року. Відповідно весь ринок дасть близько 1,3 млрд грн. І це незважаючи на різке зниження роздрібної маржі після запровадження держрегулювання», - пише Куюн.

На його думку, як 2020, так і 2021 роки показують, що заправний ринок зберігає великий потенціал збільшення податкової віддачі. Найбільший потенціал зберігають у собі так звані мережі дискаунтерів, яких понад половину від загальної кількості станцій у країні близько 3600 одиниць.

«Для приборкання норовливих необхідна не лише більша увага податківців до касової дисципліни, а й ліквідація нелегальних обсягів палива, які найчастіше реалізуються «мимо каси». Це насамперед зупинення роботи міні-НПЗ та бар'єри на шляху імпортних паливних компонентів. Це вже усвідомили навіть не зовсім профільні державні структури, наприклад, МВС, яке оголосило хрестовий похід проти бодяжників. Ефективність спільних зусиль силовиків усіх мастей має проявитись у річному рейтингу платників податків», - констатує експерт.

Нагадаємо, раніше ми публікували рейтинг платників податків серед десятків найбільших мереж АЗС за підсумками 2020 року.

З іншими матеріалами автора можна ознайомитись за посиланням.