UA / RU
Підтримати ZN.ua

Перевантажені фури "вбивають" українські дороги — експерт

Необхідне впровадження системи вагового контролю та великі штрафи для порушників.

Ще один фактор, що негативно впливає на якість доріг в Україні, - це перевантажені фури. Важливо розуміти, що будь-яка дорога має закладені характеристики, в тому числі по міцності. Але заповзятливі логісти в гонитві за прибутком перевантажують фури в 2-3 рази.

Про це в статті для DT.UA пише Олена Криворучко, директор ДП "Укрдорінвест". За її словами, нещодавно в компанії змогли зафіксувати антирекорд - при допустимій вазі до 40 т вантажівка везла більше 200 т продукції. І по основних магістралях можуть проїхати тисячі перевантажених фур.

"Перевантаження транспорту - це пряме порушення закону. Наприклад, в США за цим стежать поліція та інші контролюючі органи, а далекобійники стають на спеціальні ваги кожного разу, як отримали новий вантаж. І в разі перевантаження можуть взагалі відмовитися везти ту частину партії, яка виходить за допустимі межі, тому що це загрожує їм чималими штрафами. Однак в Україні на сьогоднішній день практично немає комплексів для зважування автотранспорту. При цьому навіть ідеальна і якісна дорога навряд чи в змозі пережити рік-два, якщо кожен день по ній будуть рухатися перевантажені фури", - зазначає експерт.

Тому, на її думку, необхідно впровадження системи вагового контролю.

"Сьогодні це один з наріжних каменів успіху реформування дорожньої сфери. Справа в тому, що можна побудувати будь-яку дорогу, але вона все одно зруйнується раніше гарантійного строку, якщо по ній кожен день будуть їздити сотні машин, що порушують вагові норми. В Україні необхідно впроваджувати практику вагового контролю і вводити великі штрафи для порушників, тільки це змусить підприємців думати про оптимізацію логістичних ланцюгів", - йдеться в статті.

Детальніше про проблеми з українськими дорогами читайте у матеріалі Олени Криворучко "Як відновити українські дороги: кредити, OPRC і Дорожній фонд" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".