UA / RU
Підтримати ZN.ua

Перехід української залізниці на євроколію коштуватиме не такі вже й шалені гроші

Цікаво порівнювати, як оцінювали вартість євроколії у часи, коли Україна йшла в Європу більше на словах. 

Міністр інфраструктури Олександр Кубраков сказав, що переведення однієї залізничної лінії на стандарт ЄС коштуватиме від 2 до 3 мільярдів доларів. Про це він сказав The Financial Times.

За його словами, також будуть потрібні додаткові інвестиції для збільшення пропускної спроможності на прикордонних переходах.

Нагадаємо, Україна розпочне поетапне будівництво вузької європейської колії, аби з’єднати свою залізницю з європейською. Про це 24 травня розповів прем'єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання уряду.

Розглядаються такі етапи: Львів-Київ, Львів-Одеса, Львів-Кривий Ріг.

Для порівняння, у 2008 році вартість проєкту з розбудови 75 км євроколії від кордону з Польщею до Львова оцінювали аж в понад 400 млн євро. Та ще й називали цей інвестпроєкт "сумнівним".

А у травні 2009 році залізничні адміністрації і транспортні міністри РФ, Словаччини, Австрії й України підписали чотиристоронній меморандум про створення СП. І відповідно до проєкту ... збиралися прокласти 505 км залізничного полотна стандартної на пострадянському просторі ширини 1520 мм. Вартість цього проєкту оцінювали ще крутіше.  Нова залізниця по Словаччині, паралельна старій євроколії, мала обійтися в 6,3 млрд євро. Ще 400 млн мало піти на вантажні термінали й рухомий склад.