Російська лізингова компанія "Ільюшин Фінанс Ко" (ВАТ "ІФК) підписала договір купівлі-продажу на поставку до 2014 року в Панаму 15-ти українсько-російських регіональних реактивних літаків нового покоління Ан-148 і Ан-158 на загальну суму близько $420 млн.
Як повідомили в прес-службі ДП "Антонов" (Київ) з посиланням на інформацію "ІФК", відповідний договір підписаний у понеділок між російською компанією і панамською South American Aircraft Leasing SA в рамках міжнародного авіакосмічного салону Farnborough-2012 (Лондон, Великобританія).
"Договір передбачає, що ВАТ "ІФК" виступає в якості продавця російсько-української техніки й організатора фінансування операції, а латиноамериканський партнер - як лізингодавець придбаних літаків для авіакомпаній Карибського басейну і Африки", - відзначили в прес-службі.
Контракт передбачає тверду поставку в Панаму перших трьох літаків Ан-158 починаючи з грудня 2012 року в протягом тих місяців, а також опціон на поставку 5-ти Ан-158 і 7-ми Ан-148 в 2013-2014 роках. "За даними ІФК, загальна сума контракту в каталожних цінах може скласти близько $420 млн", - уточнили в прес-службі.
Ан-148-100 - регіональний реактивний пасажирський літак нового покоління, призначений для перевезення 68-85 пасажирів на відстань 2000-4400 км. Ан-158 призначений для перевезення 99 пасажирів на відстань 2500 км.
Програма Ан-148 реалізується в широкій міжнародній кооперації, за участю 214 компаній з 14 країн світу. Серійними виробниками Ан-148 виступають філія ДП "Антонов" "Серійний завод Антонов" (Київ) і ВАТ "ВАЛТ" (Воронеж, РФ).
Серійну зборку Ан-158 розпочато в минулому році в Києві. Літаки сімейства Ан-148/158 оснащені двигуном Д-436-148, що відповідає сучасним і перспективним нормам з шуму та емісії, розробки ДП "Івченко-Прогрес" - і випускається ВАТ "Мотор-Січ" (обидва Запоріжжя).
За оцінками російської "ІФК", потреба ринку в літаках сімейства Ан-148/158/168 до 2025 року оцінюється в не менш 400 машин. За даними ДП "Антонов", портфель замовлень на Ан-148 і Ан-158 до 2025 року оцінюється сьогодні в більш ніж 150 машин.
Експлуатацію Ан-148 розпочато в 2009 році. Першими експлуатантами літака виступили український "Аеросвіт" і російська ГТК "Росія".