Починаючи з 8 січня 2022 року набули чинності зміни до закону "Про рекламу". Норми закону передбачають штрафи за прояв сексизму в рекламних повідомленнях, а також за вказівку в вакансії бажаної статі, віку, раси, кольору шкіри, соціальне походження кандидата, його майновий стан, місце проживання.
Штрафні санкції
У разі порушення рекламодавець сплачує до держбюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент скоєння порушення. З 1 грудня 2021 року "мінімалка" складає 6 500 грн., тобто штраф становитиме 65 000 грн.
Штрафи, накладені Державною службою праці, мають бути сплачені протягом 15 календарних днів. У разі ухилення від виконання адміністративного стягнення його можуть змусити погасити через суд.
Нагадаємо, що згідно зі змінами в законі "Про рекламу" тепер дискримінаційною вважається реклама, що містить або використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками:
- раси, кольори шкіри;
- політичних, релігійних та інших переконань;
- статі, віку;
- інвалідності;
- етнічного та соціального походження;
- громадянства, сімейного та майнового стану;
- місця проживання, а також за мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб.
Виняток становить лише соціальна реклама, на яку не поширюються норми цього пункту.
Докладніше про те, чим небезпечна сексистська реклама, читайте у статті Єлизавети Сокуренко « Плата за сексизм ».