UA / RU
Підтримати ZN.ua

Німці допоможуть Україні модернізувати ГТС

"Нафтогаз України" попередньо домовився з німецькою Ferrostaаl про реконструкцію газопроводу "Союз". Як відзначили у прес-службі Кабміну, реконструкція ГТС «за відносно невеликі гроші дозволить істотно збільшити обсяги прокачування і ефективність використання енергоресурсів».

НАК "Нафтогаз України" і компанія Ferrostaаl Industrieanlagen GmbH (Німеччина) у понеділок, 2 липня, підписали меморандум про взаєморозуміння щодо модернізації обладнання магістрального газопроводу "Союз", повідомила прес-служба НАК.

Технічні фахівці німецької компанії почнуть роботи відразу після підписання меморандуму, повідомив керуючий директор Ferrostaаl Марк Нойман. У прес-службі Кабміну даний проект назвали «першою ластівкою» співпраці України з європейськими партнерами з модернізації вітчизняної ГТС.

Метою проекту є реконструкція газоперекачувального обладнання газопроводу "Союз", зокрема компресорної станції «Бар»: продовження терміну експлуатації газових турбін і газових компресорів на наступні 15 років, зниження обсягів споживання турбінами паливного газу приблизно на 28% при повному завантаженні устаткування, підвищення ККД газових компресорів.

Як відзначили в прес-службі Кабміну, реконструкція «за відносно невеликі гроші дозволить істотно збільшити обсяги прокачування і ефективність використання енергоресурсів».

У Кабміні вже думають, кому віддати українську ГТС

«Представники компанії Ferrostaal звернули увагу на те, що протягом року вони вивчали технічні параметри української ГТС. Вони переконані, що глибинна модернізація української ГТС, яка за оцінками як вітчизняних, так і європейських фахівців коштує близько $5,3 млрд, окупиться раніше, ніж може бути введений в експлуатацію «Південний потік»», - йдеться у повідомленні Кабміну.

Прем'єр-міністр України Микола Азаров зазначив, що альтернативи модернізації української газотранспортної системи не існує.

«Модернізація української ГТС - це найбільш дешевий і надійний спосіб забезпечити безперебійне постачання енергоресурсів до Європи», - зазначив Глава українського Уряду. Він підкреслив, що особливу актуальність це питання має, враховуючи сильні морози, які наші країни пережили минулої зими. «Аномальні морози показали, що ні «Північний потік», ні «Південний потік» не мають і в найближчому майбутньому не будуть мати надійних газосховищ, які могли б бути задіяні в період аномально низької температури повітря», - підкреслив Азаров.

Азаров також підтвердив готовність України створити консорціум за участю Росії і Європейського Союзу, але в цьому повинні бути зацікавлені всі три сторони.

Пріоритетними проектами модернізації та реконструкції ГТС України є західний транзитний коридор (газопроводи "Союз", Уренгой - Помари - Ужгород і "Прогрес") і південний (газопроводи Єлець - Кременчук - Кривий Ріг, Ананьєв - Тирасполь - Ізмаїл).

Магістральний газопровід "Союз" (Оренбург - Держкордон) побудований в 1975-1978 рр.. Його проектна потужність складає 26 млрд куб. м на рік, проектний тиск - 7,5 МПа, довжина по території України - 1568,5 км. На газопроводі знаходиться 12 компресорних станцій.

НАК "Нафтогаз України" об'єднує найбільші нафтогазовидобувні підприємства країни. Є монополістом з транзиту і зберігання природного газу в підземних сховищах, а також з транспортування нафти трубопровідним транспортом по території країни. !zn

Читайте також:

Рада прийняла закон про заборону приватизації ГТС

У відділенні ГТС від газовидобутку Україна вирішила піти найрадикальнішим шляхом

Для імплементації Другої газової директиви ЄС ніякі нові закони не потрібні

Без реформування «Нафтогазу» ЄБРР не дасть Україні грошей на модернізацію ГТС

Ринкова вартість української ГТС складає 61 млрд доларів