UA / RU
Підтримати ZN.ua

Міноборони думає, як знизити вартість бензину при держзакупівлях

Завдання полягає в тому, щоб зробити для всіх зрозумілий механізм, який мінімізує ризики.

У Міністерстві оборони мають намір залучити експертів і учасників ринку до розробки нової системи ціноутворення на паливо при держзакупівлях нафтопродуктів, які проводяться відомством.

Про це в статті DT.UA пише експерт паливного ринку Сергій Куюн.

Експерт зазначає, що основним недоліком існуючої системи держзакупівель є невідповідність сьогоднішній системі ціноутворення на паливо. Оскільки Україна на 85% залежить від імпорту, ринок орієнтується на зовнішні котирування і курси валют.

"Щоб уникнути подібних випадків, в контрактах повинна бути прописана формула ціни, а не абсолютна вартість" - підкреслює Куюн.

Робота над такою формулою вже почалася, будуть залучені експерти та учасники ринку говорить глава департаменту держзакупівель Міноборони Неллі Стельмах, яка є членом команди волонтерів, які займають в МО ряд важливих посад.

Завдання полягає в тому, щоб зробити для всіх зрозумілий механізм, який мінімізує ризики.

"А на сьогоднішній день ризик роботи з Міноборони - як у різкій зміні ринкової кон'юнктури, так і в подальших розборках, оскільки доброзичливців завжди вистачає. У підсумку це призводить або до сверхнормативного перекладання ризиків на ціну, або, що більш переважно сьогодні для більшості, до відмови від участі в таких постачання", - пояснює експерт.

Формула "дасть спокій" і Міноборони, і трейдерам, а також громадськості, упевнений Куюн.

"Враховуючи, що всі постачальники працюють з одними і тими ж виробниками, конкуренція на тендерах буде будуватися навколо кращих умов залученого фінансування, логістики та оптимізації витрат в цілому" - пише він.

У той же час експерт відзначив певний прогрес у ситуації із закупівлею нафтопродуктів - перехід на роботу з відомими постачальниками, "що є закономірним результатом зникнення невидимих тендерних бар'єрів".

"В обоймі Міноборони вже є ОККО, WOG, "Альянс", однозначно будуть і інші гравці. Переваги роботи з публічними трейдерами очевидні: на відміну від придворних прокладок, їм, по-перше, є що втрачати, по-друге, паливо вони реально поставлять, по-третє, будуть шукати компроміс за ціною до останнього", - резюмує він.

Детальніше читайте у статті Сергія Куюна "Формула спокою для Міноборони" на сайті "Дзеркала тижня. Україна".