UA / RU
Підтримати ZN.ua

Критичний стан траси Н-11 підриває економічний потенціал України - депутат Вадатурський

Нездатність влади забезпечити капітальний ремонт траси Дніпропетровськ-Миколаїв ставить хрест на розвитку транзитного потенціалу України, вважає народний обранець.

Критичний стан траси держпризначення Н-11, яка пролягає на територіях Дніпропетровської (100,5 км) та Миколаївській (139 км) областей, починає чинити негативний вплив на економіку регіону та всієї країни в цілому, стверджує народний депутат України від БПП Андрій Вадатурський.

Як зазначає парламентарій, у зв'язку з жахливим станом дороги трасу неодноразово закривали, при тому як влада – з метою забезпечення безпеки учасників дорожнього руху, так і місцеві жителі, з метою привернути увагу влади до цієї проблеми. Дана магістраль вже дуже давно потребує капітальної реконструкції, проте рік за роком не бачить нічого, окрім ямкового ремонту.

Ситуація починає підривати економічний потенціал регіону. Причиною такого стану речей, при цьому, є не відсутність коштів як така, а тотальна корумпованість виконавчої влади всіх рівнів.

"Вже зараз українські порти ризикують залишитися без замовлень не тому, що немає коштів на відновлення цієї дороги, а тому що виконавча влада, перш ніж почати будь-який проект, шукає для себе можливі вигоди, а не знайшовши, втрачає до нього інтерес", - зазначає Вадатурський.

За словами депутата, Миколаївська область займає в Україні одну з "лідуючих позицій за кількістю зруйнованих доріг, але при розподілі бюджетних коштів отримує на їх ремонт менше коштів, ніж інші регіони. Зокрема, в цьому році на ремонт дорожньої інфраструктури область отримала з держбюджету лише 100 млн гривень (для порівняння: Дніпропетровська область отримала 396 млн, Кіровоградська – 226 млн, Одеська – 218 млн, Херсонська – 219 млн). Більша частина коштів регулярно йде на поточний ремонт, але з кожним роком ситуація погіршується.

Як заявляє Вадатурський, з метою виправлення ситуації він зробив спробу реалізувати ряд новаторських ініціатив щодо залучення до ремонту траси сторонніх коштів - як від приватних інвесторів, так і від тих чи інших державних активів, однак зіткнувся з тотальною бюрократизированістю та корумпованістю державного апарату, який припиняє будь-які спроби реалізації проекту в обхід традиційного грошового потоку (зокрема – з боку чиновників Мінінфраструктури та Миколаївської ОДА).

"Стан доріг погіршується з кожним роком. І так як він безпосередньо впливає і на транспортні витрати українських виробників, і на статус України як транзитної держави, і на рентабельність роботи наших портів, втрачає і економіка в цілому", - резюмує Вадатурський.

Читайте також: Депутат пояснив, чому для чиновників вигідне хронічне "латання" українських доріг

Як повідомлялося раніше, 25 квітня прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявив, що на цьому тижні український уряд виділить як мінімум 18 млрд гривень на ремонт української дорожньої інфраструктури. Говорячи про часові рамки реалізації проекту, Гройсман зазначив, що реалізація процедур займе ще кілька місяців, оскільки чимало часу було втрачено з-за політичної кризи.

Детальніше про ситуацію навколо траси Н-11 та проблеми державної політики в області розвитку дорожньої інфраструктури читайте в статті Андрія Вадатурського "Рятуючи одну дорогу, врятувати країну", для тижневика "Дзеркало Тижня. Україна"