На ринку є необхідні для України ресурси скрапленого вуглеводневого газу, але високий попит, турбулентність зовнішнього ринку в пікові місяці і старі внутрішні хвороби роблять перспективу досить тривожною, пише в своїй статті для DT.UA Артем Куюн, заступник директора ТОВ "Консалтингова група А-95"
Як нагадує автор матеріалу, в минулому році за липень-серпень оптова вартість скрапленого газу зросла вдвічі, а за неповний серпень середні ціни на стелах АГЗС злетіли з 10,95 до 16,2 грн/л. Причина торішньої кризи - дефіцит поставок. В Україні різко зросло споживання газу, що створило критичну залежність ринку від імпорту, який досяг 70% в балансі.
"На сьогоднішній день можна впевнено говорити про те, що подолання річного піку на ринку автогазу буде непростим і напруженим. Вже очевидно, що ціна буде рости", - йдеться в матеріалі.
Автор наводить такі аргументи. По-перше, тримати трейдерів в напрузі будуть ремонти на заводах в Казахстані і РФ. По-друге, традиційних джерел імпорту явно не вистачить, а це означає, що газ піде з моря і західного кордону - найдорожчих напрямків.
"Але самі по собі такі поставки не здатні сильно штовхнути ціни, це роблять ажіотаж і дефіцит, причому навіть невеликий. Впевненості в тому, що цього вдасться уникнути, немає", - вважає автор.
Як наголошується в матеріалі, ресурсний пасьянс на українському ринку автогазу поки складається, але переповнений ризиками.
"За найоптимістичнішими оцінками, з "важких" джерел потрібно буде забезпечити 16 тис. т, або близько 10% попиту. Але це тільки у випадку стабільної роботи основних каналів. У такій ситуації будь-яка іскра - від невеликого форс-мажору або непідтвердженого інсайду - може в момент запалити ситуацію", - констатує автор.
Детальніше про ситуацію на ринку автогазу читайте в матеріалі Артема Куюна "Автогаз пройде по краю" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".