UA / RU
Підтримати ZN.ua

Корпоратизацію аеропорту "Бориспіль" відклали — гендиректор

Павло Рябікін пояснив, у чому полягає основна проблема.

Генеральний директор держпідприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" Павло Рябікін заявив про те, що Міністерство інфраструктури України вирішило відкласти корпоратизацію аеропорту. У той же час, за його словами, остаточне рішення з цього приводу поки не прийняли.

"Остаточного рішення уряду з питання корпоратизації "Борисполя" немає, але на рівні Мінінфраструктури під час консультацій, які тривали близько півроку, вирішили поки що питання корпоратизації відкласти в сторону і зупинитися на рівні впровадження корпоративного управління в аеропорту", - повідомив Рябікін.

За його словами, проблема полягає в тому, що основна частина майна аеропорту не підлягає приватизації та внесення у статутні капітали. Таким майном, в першу чергу, є весь аеродром. Рябікін додав, що коли зіставити вартість цих позицій з тим, що може бути корпоратизоване, то співвідношення складе приблизно три до одного.

Він зазначив, що теоретично цю ситуацію можна вирішити методом окремого закону, як у випадку з "Укрзалізницею" або ж впровадити елементи корпоративного управління, але поки залишити статус держпідприємства.

"Корпоратизація з такою великою кількістю майна, яке не потрапляє в підприємство, викличе необхідність створення вже двох підприємств, одне з яких буде керувати тією частиною майна, яка не може бути приватизована, друге - терміналами. І в подальшому це може створити проблеми, наприклад, з залученням кредитів європейських фінансових інституцій", - пояснив Рябікін.

Проте він підкреслив, що такий орган як наглядова рада дуже потрібен підприємству.

"Історія з дивідендами (підвищення виплат аеропорту з 40% до 90% чистого прибутку – ред.) викликала необхідність написання листа на адресу Міністерства фінансів з проханням переглянути зазначену норму і залишити ті умови, які існували на момент узгодження фінплану підприємства. У відповідь прозвучало, що "зараз формується спостережна рада, і якщо наглядова рада це затвердить - Мінфін перегляне нові норми". Тому ми дійсно дуже чекаємо роботи з наглядовою радою, тому що це має скоротити відстань між небожителями уряду і нами як людьми, які працюють на землі", - додав гендиректор.

За його словами, наглядова рада має перебрати на себе частину функцій з управління майном Бориспільського аеропорту, які зараз здійснює Міністерство інфраструктури.

Як повідомлялося, Кабінет міністрів України затвердив Концепцію розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" до 2045 року, яка передбачає інвестиції обсягом EUR3,4 млрд і збільшення пасажиропотоку до 53,9 млн пасажирів на рік (для порівняння: сьогодні - 12 млн пас/год).

Зазначимо, Аеропорт "Бориспіль" у 2018 році наростив пасажиропотік на 19% - до 12,6 млн чол. і чекає 14%-го зростання пасажиропотоку в 2019 році, що буде відповідати 19% зростання за минулий рік. При цьому, на думку керівництва аеропорту, прогнозоване зниження темпів зростання пасажиропотоку пов'язано з збільшенням абсолютного числа пасажирів.

Нагадаємо, що міжнародний аеропорт "Бориспіль" є найбільшим в Україні із загальною займаною площею близько 1 тис. га. Має дві злітно-посадочні смуги: одну - довжиною 4 тис. м, шириною 60 м, другу - довжиною 3,500 тис. м, шириною 63 м. На його території розташовані чотири пасажирські термінали і поштово-вантажний комплекс.