UA / RU
Підтримати ZN.ua

Коронавірус: більшість авіакомпаній можуть збанкрутувати до кінця травня

Консалтингова компанія CAPA попереджає про майбутню кризу.

Пандемія коронавірусу збанкротить більшість авіакомпаній у світі до кінця травня, якщо уряди та сама авіа-галузь не приймуть кроки, щоб уникнути такої ситуації. Про це повідомляє Bloomberg, посилаючись на попередження авіаційного консультанта - консалтингову компанію CAPA.

"До кінця травня-2020 роки більшість авіакомпаній світу стануть банкрутами. Необхідні скоординовані дії уряду і промисловості зараз, щоб уникнути катастрофи. Оскільки вплив коронавірусу та численні реакції урядів охоплюють весь наш світ, багато авіакомпаній, ймовірно, вже доведені до технічного банкрутства або, принаймні, істотно порушують боргові зобов'язання", - йдеться в повідомленні експертів.

Згідно з аналізом CAPA, грошові запаси швидко вичерпуються, оскільки рейси виконуються менше, ніж наполовину заданих планів.

Серед головних проблем для авіації під час пандемії, CAPA називають відмову світових урядів співпрацювати.

"Хоча уряди борються з проблемами коронавірусу в галузі охорони здоров'я, стає очевидним, що у них мало інстинкту для спільних дій. Повідомлення змішані та частіше протилежні. Кожна країна приймає рішення, яке здається найбільш підходящим для неї, правильне або неправильне, без урахування сусідів або торгових партнерів. Коли, наприклад, президент Трамп беззастережно оголосив про ефективне припинення доступу авіакомпаній для більшості європейців, він навіть не порадився зі своїми колегами з європейського уряду заздалегідь, не кажучи вже про те, щоб проконсультуватися з ними. Інші уряду показали себе трохи краще", - пише компанія.

Як заявляє CAPA, побоювання полягає в тому, що після відновлення зруйнованої системи авіакомпаній буде переважати аналогічний національний особистий інтерес. Це важливо, тому що авіаційна індустрія - це набагато більше, ніж стан окремих авіакомпаній. Вона має вирішальне значення для глобальних комунікацій та торгівлі.

Хто з членів авіаційної індустрії "виживе" після закінчення пандемії – очевидно. Китайські авіалінії в основному підтримуються урядом тому, принаймні, великі компанії залишаться платоспроможними. Аналогічним чином, великі компанії США, за підтримки спілок, будуть мати лобістську владу для доступу до державних субсидій. Як повідомляють експерти, вони вже докладають всі зусилля, щоб досягти цього.

Інші національні європейські уряди - і, можливо, навіть ЄС - будуть надавати вибіркову підтримку авіакомпаніям. Перевізники Перської затоки також, ймовірно, будуть підтримані їх відповідними власниками. Ця "посткоронавірусна середа" має всі підстави для початку геополітичного протистояння.

Епідемія коронавірусу зачепила вже 145 країн світу. Один за іншим, їх уряди оголошують надзвичайний стан, вводять карантинні заходи та закривають свої кордони. Економіка країн перебувати під загрозою, після того, як у містах масово закриваються громадські заклади, а людей просять самоізолюватися. Під загрозою зриву опинилися найбільші події в світі - в Міжнародному олімпійському комітеті розглядають можливість закриття Олімпійських Ігор 2020, якщо ВООЗ видасть відповідні рекомендації.

Світові економісти намагаються врятувати становище, приймаючи критичні рішення. Банк Японії скликає екстрену нараду, плануючи виробити план стабілізації економіки, після того як ФРС США знизила облікову ставку по федеральних фондах до 0-0,25%. Крім того в економіку Штатів буде інвестовано $ 700 млрд.