Влада Казахстану планує посилити правила роботи для іноземних автоперевізників, у тому числі російських, які використовували казахстанську реєстрацію для обходу санкцій і транспортування товарів до Європи та з неї. Про це повідомляє видання The Moscow Times.
Згідно з нововведенням казахстанського Мінтрансу, компанії-новачки будуть позбавлені доступу до міжнародних вантажних перевезень. Як повідомила голова правління Спілки автоперевізників та експедиторів республіки (САПЕК) Асель Садикова, зміни почнуть діяти з 20 лютого.
За словами Асель Садикової, після початку війни в Україні в Казахстані було перереєстровано понад 5 тисяч вантажівок із Росії та Білорусі. Це їм дозволяло возити товари до Європи та назад за казахстанською квотою. Відтак кількість фур, що здійснюють міжнародні перевезення, збільшилася більш ніж у 2, до 16 тисяч, а російські та білоруські компанії, які зареєструвалися як казахстанські, забрали собі 70% ринку.
Це призвело до того, що в Казахстані виник дефіцит дозволів на поїздки до Європи, а національні перевізники почали скаржитися, звертаючись до Міністерства індустрії та інфраструктурного розвитку. Скарги були почуті: нові правила покінчать із практикою перереєстрації російських вантажівок у Казахстані та дозволять захистити казахстанських перевізників від конкуренції.
Проте за словами Асель Садикової, влада поки не вирішила, що робити з тими російськими та білоруськими компаніями, які встигли «змінити громадянство».
Нагадаємо, у листопаді минулого року стало відомо, що Казахстан фактично заблокував вивезення російського зерна до країн Центральної Азії та Китаю.