UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кабмін запропонував Раді законом визначити повноваження бізнес-омбудсмена

Після прийняття закону потрібні будуть вибори нового бізнес-омбудсмена, а не його призначення рішенням Кабміну.

Кабінет міністрів схвалив проект закону "Про заснування бізнес-омбудсмена" на позачерговому засіданні в понеділок, 14 березня. Окремий закон необхідний для того, щоб врегулювати на законодавчому рівні створений інститут бізнес-омбудсмена, що сприятиме дерегуляції бізнесу та співпраці України з Міжнародним валютним фондом, повідомила заступник глави МЕРТ–торговий представник України Наталія Микольська.

"Щоб бізнес-омбудсмен міг здійснювати свої повноваження і діяти у правовому полі, необхідно врегулювати його діяльність на рівні закону", - сказала вона в ході засідання Кабміну, додавши, що для регулювання діяльності бізнес-омбудсмена недостатньо постанови Кабміну.

Після того, як закон буде прийнятий і вступить в силу, необхідно буде провести вибори бізнес-омбудсмена (сьогодні він призначений рішенням КМУ).

Читайте також: Європейський бізнес в Україні чекає стабілізації курсу гривні на рівні 27 грн/$

МЕРТ розробив законопроект "Про заснування бізнес-омбудсмена" ще в квітні 2015 року. Документ визначає правові засади створення та організації діяльності установи бізнес-омбудсмена, напрямки його діяльності та принципи взаємодії з державою, підприємцями, державними органами та місцевою владою.

Законопроект гарантував бізнес-омбудсмена, його заступникам і співробітникам, що безпосередньо розглядає скарги підприємців, недоторканність на весь строк їх перебування на посаді.

У законопроекті зазначено, що бізнес-омбусмен, його заступники та дослідники (співробітники, які будуть безпосередньо розглядати скарги підприємців) не можуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані без згоди всіх членів наглядової ради бізнес-омбудсмена.

Установа бізнес-омбудсмена буде незалежним від державних органів і місцевої влади, непідзвітні і непідконтрольним їм.

Рішення про обрання бізнес-омбудсмена та його заступників буде прийматися одноголосно наглядовою радою, створеною групою сторін – учасників Меморандуму про взаєморозуміння для української антикорупційної ініціативи від 12 травня 2014 року, яким передбачено створення установи бізнес-омбусмена. Цей меморандум підписали Кабінет міністрів, Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР), Організація економічного співробітництва і розвитку, Американська торгова палата в Україні, Європейська бізнес асоціація, Федерація роботодавців України, Торгово-промислова палата України і Український союз промисловців і підприємців.

Спостережна рада пропонується утворити з уповноважених представників групи сторін, які створюють три блоки: перший – Кабмін, другий – міжнародні фінансові установи, третій – представники бізнесу. Рішення в наглядовій раді будуть прийматися шляхом голосування блоками, кожен блок має в наглядовій раді один голос.

Бізнес-омбудсмен і його заступник можуть бути громадянами України або іноземцями, мати бездоганну ділову репутацію, високі моральні якості, повна економічна або юридична освіта. Бізнес-омбудсмен та його заступники, призначені Кабміном до набрання чинності цього закону, будуть вважатися призначеними у відповідності з цим законом.

У листопаді 2014 року уряд України вирішив створити раду бізнес-омбудсмена як свій постійно діючий консультативно-дорадчий орган. Захищати український бізнес від держорганів був призначений колишній єврокомісар - в грудні 2014 року ним став екс-член Єврокомісії з питань оподаткування, митних питань, статистики, аудиту і боротьби з шахрайством Альгірдас Шемета.