UA / RU
Підтримати ZN.ua

Історія з передачою Glusco Нафтогазу отримала продовження: НАКу поставили завдання скласти потужну дерконкуренцію приватним АЗС

Роль "Нафтогазу" – вирішувати комерційні питання, які складніше вирішити приватному бізнесу.

Перед НАК "Нафтогаз України" поставлено завдання стати так званим національним оператором на ринку нафтопродуктів, щоб забезпечити справедливість цін на ринку. Про це повідомив голова правління НАК Юрій Вітренко в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

"Ідея полягає не в тому, що держава хоче монополізувати цей ринок. Але зараз на ринку має з’явитися потужний державний гравець, до якого була би повна довіра і з боку держави, і з боку людей - із розумінням, що ціни на цих заправках є справедливими й чесними", - сказав він.

За його словами, існує певна недовіра до приватних великих мереж АЗС.

Читайте також: Експерт сказав, по якій ціні пальне заходить в Україну: посередники мають шалену маржу

"Коли є державний гравець із суттєвою часткою ринку - 15-20-30%, тобто не 100%, але й не 1% – тоді є більше довіри, що у споживачів є можливість купувати за справедливою конкурентною ціною… Якщо мережа займає 30% ринку, то це вже дає реальну альтернативу людям. У свою чергу, це примушуватиме приватних операторів теж не задирати ціни", – пояснив Вітренко.

Він зазначив, що коли конкуренція на ринку недосконала, то поява державного гравця дозволяє зробити його ціновим лідером і відмовитися від державного регулювання цін.

"Нафтогаз" має бути оператором національної мережі, щоб не було питання зависокої ціни. Це завдання поставив президент. Також ми можемо бути для держави ефективним інструментом співпраці з найбільшими у світі компаніями щодо ресурсу", – сказав голова правління НАК.

Читайте також: Вартість бензину в одній з областей України перевалила за 70 грн за літр

Вітренко уточнив, що "Нафтогаз" іще не отримав контролю над мережею АЗС Glusco.

"Там є певні нюанси, але сподіваюся, що держава проявить певну волю, і ми матимемо контроль над АЗС", – сказав голова правління НАК.

Водночас він наголосив, що наявність АЗС у нинішніх умовах не означає наявності нафтопродуктів.

Вітренко додав, що навіть не питання знайти бензин та дизель за кордоном.

"Наприклад, тут у Давосі я провів переговори з провідними компаніями, і ми маємо можливість просто зараз у європейські порти привезти дуже великий обсяг палива, щоб покрити всі потреби українського ринку. Для великих компаній масштаб українського ринку порівняно невеликий, вони кажуть: "Питань немає, всі ваші потреби ми можемо закрити завтра", - повідомив голова правління "Нафтогазу".

За його словами, проблема полягає в тому, що ці великі компанії можуть поставити паливо у великі порти – Амстердам, Роттердам, Антверпен або порти Середземномор'я, тоді як паливо потрібне на кордоні України або в портах Польщі та Румунії з допомогою в логістиці з цих портів в Україну.

"Наразі логістики в необхідних обсягах немає. Потрібно домовлятися з такими країнами, як Польща, Румунія, Угорщина, Словаччина, щоб вони нестандартним шляхом розширювали логістичні можливості або навіть іноді давали пріоритет логістиці нафтопродуктів до України. Це питання не тільки бізнесу чи економіки, а й політки", – зазначив Вітренко.

Читайте також: Україна веде перемовини з найбільшими світовими компаніями щодо постачання бензину та дизелю

На його думку, роль "Нафтогазу" – вирішувати комерційні питання, які складніше вирішити приватному бізнесу, наприклад, великим міжнародним компаніям може бути легше за поточних умов укладати контракти на постачання великих обсягів нафтопродуктів саме національній компанії або резервувати на тривалий термін логістичні потужності.

"Якщо уряду потрібна допомога від "Нафтогазу" в частині нових компетенцій, то ми можемо спробувати ці компетенції розвинути або придбати на ринку, але на це потрібен час, і тут не може бути гарантій", – додав Вітренко.

Відповідаючи на запитання щодо мережі національного оператора, голова правління "Нафтогазу" повідомив, що йдеться і про заправки, які НАК повністю контролює, і про заправки "Укрнафти", в якій "Нафтогаз" має мажоритарну частку.

"Там ми маємо суттєвий вплив і можемо проконтролювати, щоб ціни були адекватні. Коли у нас буде власна мережа, у нас буде чітке розуміння собівартості - не в теорії, а на практиці. З логістикою ми теж готові допомогти, в нас достатньо фінансового ресурсу, щоб зараз забронювати будь-яку логістику, головне - покажіть її нам", – наголосив Вітренко.

Читайте також: АЗС почали укладати перші угоди з поставок палива за нерегульованими цінами: відома ціна дрібних гуртових закупівель

Нагадаємо, 13 травня прем'єр-міністр Денис Шмигаль заявив про рішення Кабінету Міністрів передати 172 заправки компанії Glusco, яку пов'язували з Віктором Медведчуком, в управління державної компанії НАК "Нафтогаз України".