UA / RU
Підтримати ZN.ua

Для України погодили "транспортний безвіз" з країнами ЄС: що це означатиме для українців

Кінець кілометровим чергам фур на західних кордонах. Паралельно планується ліквідувати всі вузькі місця на кордоні.

Україна та ЄС погодили текст Угоди про лібералізацію автоперевезень, для перевізників підписання цієї Угоди матиме таке ж значення, як скасування віз з країнами ЄС. Підписання документу заплановане наприкінці червня, повідомляє Міністерство інфраструктури

"Завдяки укладанню такої Угоди ми зможемо суттєво покращити і прискорити логістику між Україною та ЄС. Це критично важливо саме зараз, коли в умовах блокади морських портів українська економіка повністю залежить від стабільної логістики на західних кордонах", - заявив Міністр інфраструктури Александр Кубраков.

Паралельно відбувається робота над розбудовою прикордонної інфраструктури, яка значно збільшить пропускну спроможність на західних кордонах. Зокрема, в рамках проєкту "Відкритий кордон" планується ліквідувати всі вузькі місця на кордоні.

Читайте також: На кордоні з Польщі в Україну стоять довжелезні черги

"Вдячний європейським партнерам за підтримку України і очікуємо, що уже найближчим часом зможемо закріпити наші домовленості на офіційному рівні" – заявив Міністр інфраструктури Александр Кубраков.

Обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була достатньо критичною проблемою для українських перевізників впродовж останніх 5-ти років. З моменту підписання Угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС у 2016 році товарообіг з країнами Євросоюзу зріс майже вдвічі, а кількість вантажоперевезень автомобільним транспортом – на 42%.

У той же час кількість дозволів на міжнародні перевезення до окремих країн ЄС не тільки не збільшувалась, а навіть скорочувалась. Щорічно це призводило до великих втрат як українських перевізників так і економіки країни загалом.

Читайте також: Україна на пів шляху до зникнення черг на АЗС: у прогнозах Мінекономіки з'явилася упевненість

В умовах повномасштабної війни та блокування українських портів, обсяг експорту автомобільним транспортом і, як наслідок, потреба у дозволах на міжнародні перевезення по деяким напрямам, зросла у кілька разів.