UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ціну закупівлі палива для "Укрзалізниці" завищили на підставі недостовірних даних від "Держзовнішінформу"

Обставини січневої закупівлі "Укрзалізницею" палива розслідують детективи НАБУ.

Центр забезпечення виробництва "Укрзалізниці" (ЦОП) повністю задовольнив вимогу компанії "ВОГ Аеро Джет" щодо перегляду цін на дизельне паливо у січні та доплатив за нього близько 100 млн грн, використовуючи для обґрунтування свого рішення довідку держпідприємства "Держзовнішінформ" (ДЗІ), в якій вказані недостовірні відомості про ринкові ціни на паливо.

Про це у своїй статті для DT.UA пише директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.За його словами, "Держзовнішінформ", формально підпорядкований Мінекономіки, неодноразово опинявся в епіцентрі корупційних скандалів у сфері держзакупівель. В даному випадку, ДЗІ видав "Укрзалізниці" довідку із заниженими ринковим рівнем цін на ДТ у грудні, що дозволило ВОГ вимагати підвищення ціни палива на 10%.

"Як показує проведене розслідування, для цього ДЗІ, ВОГ і ЦЗВ розробили своєрідне ноу-хау: якщо раніше предметом скандалів ставали довідки з явно завищеними цінами, то в січні 2017 р. зробили навпаки - заднім числом було видано довідку про низький рівень ціни в грудні, що дало необхідну динаміку зростання! Так, якщо на день проведення найбільшого тендеру - 22 січня 2016 р., за даними "Консалтингової групи А-95", середня ринкова ціна на вагонні партії дизельного палива становила 20830 грн/т, то згідно з довідкою ДЗІ - 18500 грн! Але інформація ця закрита, про наявність такої довідки повідомили джерела в "Укрзалізниці" і правоохоронних органах.", - йдеться в статті.

Куюн відзначає, що без довідки від ДЗІ січнева закупівля палива стала б для менеджерів ЦОП УЗ прямим шляхом до в'язниці.

"Чому 22 грудня ціни в 18500 грн/т на ринку не було? По-перше, вона суперечить даним інших агентств. По-друге, вона певною мірою суперечить даним самого ДЗІ! Як показано на рисунку, дані ДЗІ про ціни на дизпаливо в грудні-січні, зібрані з різних джерел, у цілому корелюють з даними "Консалтингової групи А-95". Виняток становить один день - 22 грудня 2016 р. Зібрані з різних джерел дані показують: цінова довідка ДЗІ від 20 грудня - 20370 грн/т, 21 грудня - 20420, а згідно з пред'явленою наприкінці січня довідкою ДЗІ ціна на 22 грудня становила вже 18500 грн/т, або впала за день на 9,6%!", - підкреслює автор.

Куюн відзначає, що січневий перегляд "Укрзалізницею" цін на паливо вже став для НАБУ достатньою підставою для відкриття кримінального провадження.

Читайте також: Корупційні потоки на "Укрзалізниці" в останні роки становили близько $ 500 млн на рік – Омелян

Нагадаємо, в кінці січня Центр забезпечення виробництва "Укрзалізниці" (ЦОП) закупив дизельне паливо у компанії "ВОГ Аеро Джет" за ціною, майже на 20% більшою, ніж було обіцяно трейдером на тендерах.

Раніше в інтерв'ю для DT.UA міністр інфраструктури України Володимир Омелян розповів, що менеджмент "Укрзалізниці" здійснює закупівлю палива та комплектуючих для потреб компанії за необґрунтовано завищеними цінами, у той час як тендери на закупівлі проводяться з порушеннями.

За його словами, при коливанні ринкової ціни в межах 3-5% ціна договору на закупівлю дизельного палива в УЗ. підвищується на 10%. Зазначена схема використовувалася в березні 2016-го, але 25 січня була використана знову. Орієнтовна сума втрат становить 150-200 млн грн.

Детальніше про зловживання менеджмента УЗ при закупівлі дизельного палива читайте в статті Сергія Куюна ""Укрзалізниця" здає назад-2 " у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".