68 відсотків з опитаних представників українського бізнесу протягом наступних 12 місяців планують підняти ціни на продукти й послуги власного виробництва. Про це свідчать результати опитування керівників компаній, який Національний банк провів у IV кварталі 2021 року.
Серед опитаних підприємств:
- 20,8% – компанії оптової та роздрібної торгівлі,
- 18,3% – переробної промисловості,
- 14,7% – сільського господарства,
- 13,2% – транспорту та зв'язку,
- 6,7% - добувної промисловості,
- 4,5% - енерго- та водопостачання,
- 3,2% - будівництва,
- 18,6% - інші.
"Очікування щодо зростання цін на покупні товари та послуги залишаються високими: баланс відповідей - 90,6% (у III кварталі 2021 року – 85,8%). Також на високому рівні залишається очікування щодо зростання цін на продукцію/послуги власного виробництва: баланс відповідей – 68,0% (у попередньому кварталі – 60,9%)", - йдеться в повідомленні.
Респонденти відзначили, що серед головних причин зростання вартості продуктів і послуг:
- ціни на енергоносії (68,5%),
- ціни на сировину і матеріали (65,4%),
- вартість трудових ресурсів (54,4%),
- курс гривні до іноземних валют (31,3%),
- ціни на світових ринках (26,5%),
- податковий тиск (15,6%),
- рівень процентної ставки за кредитами (6%).
В опитуванні взяли участь 688 підприємств з 22 регіонів країни (без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, а також Донецької та Луганської областей).
Квартальне опитування проводилося з 3 листопада 2021 року по 1 грудня 2021 року.
Нагадаємо, серед потоку негативних обіцянок і прогнозів є також і позитивні. Так, за словами глави НАК "Нафтогаз України" Юрія Вітренка, після закінчення 30 квітня 2022 року дії нинішніх річних контрактів на газ для побутових споживачів, українцям будуть запропоновані нові річні контракти, причому, ціни, скоріш за все, будуть нижчими від теперішніх.