UA / RU
Підтримати ZN.ua

Більша частина українського бізнесу попередила про зростання цін: які продукти й послуги здорожчають

Серед опитаних - керівники компаній оптової та роздрібної торгівлі, сільського господарства, транспорту та зв'язку, енерго- та водопостачання, будівництва та інші.

68 відсотків з опитаних представників українського бізнесу протягом наступних 12 місяців планують підняти ціни на продукти й послуги власного виробництва. Про це свідчать результати опитування керівників компаній, який Національний банк провів у IV кварталі 2021 року.

Серед опитаних підприємств:

Читайте також: АТБ попередило про зупинку реалізації продуктів основної групи: що може зникнути з полиць магазинів

"Очікування щодо зростання цін на покупні товари та послуги залишаються високими: баланс відповідей - 90,6% (у III кварталі 2021 року – 85,8%). Також на високому рівні залишається очікування щодо зростання цін на продукцію/послуги власного виробництва: баланс відповідей – 68,0% (у попередньому кварталі – 60,9%)", - йдеться в повідомленні.

Респонденти відзначили, що серед головних причин зростання вартості продуктів і послуг:

Читайте також: Аналітик про сценарії девальвації гривні на 2022 рік: негативний - 60–80 грн за долар

В опитуванні взяли участь 688 підприємств з 22 регіонів країни (без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, а також Донецької та Луганської областей).

Квартальне опитування проводилося з 3 листопада 2021 року по 1 грудня 2021 року.

Нагадаємо, серед потоку негативних обіцянок і прогнозів є також і позитивні. Так, за словами глави НАК "Нафтогаз України" Юрія Вітренка, після закінчення 30 квітня 2022 року дії нинішніх річних контрактів на газ для побутових споживачів, українцям будуть запропоновані нові річні контракти, причому, ціни, скоріш за все, будуть нижчими від теперішніх.