UA / RU
Підтримати ZN.ua

ВКС Росії отримали нову партію винищувачів-бомбардувальників Су-34

Точна кількість бортів не повідомляється.

Повітряно-космічні сили Росії отримали партію нових фронтових бомбардувальників Су-34. Про це повідомляє російська "Объединённая авиастроительная корпорация" на своєму офіційному сайті.

Літаки виготовили на Новосибірському авіаційному заводі імені В.П. Чкалова. Точна кількість переданих бортів не розголошується, однак їх кількість орієнтовно складає два бомбардувальники.

Ці літаки стали третьою партією переданою військовим країни-агресорки у 2023 році, та загалом шостою партією модернізованих Су-34М, які були замовлені міноборони РФ у 2020 році.

Виробник заявляє, що літаки пройшли повний комплекс наземних та льотних випробувань напередодні їхньої передачі міноборони РФ. Вони начебто готові до бойового використання вже зараз.

Читайте також: ВКС Росії отримали партію фронтових бомбардувальників Су-34

Перша партія Су-34М була передана ПКС РФ на початку червня цього року, вона налічувала дві одиниці. Друга партія надійшла у жовтні. У 2022 році російська армія отримала дві партії нових фронтових бомбардувальників у кількості від двох до чотирьох одиниць у кожній.

Літак Су-34 – це російський винищувач-бомбардувальник. Його було створено для заміни більш застарілої версії літака Су-27. В можливості винищувача Су-34 входить нанесення ударів, які можуть вражати і рухомі цілі, і статичні. Також його планували застосовувати для нищівних ударів не тільки по повітряних цілях, але і по наземних мішенях, що мають невелику площу.

Хоча росіяни і називають свій Су-34 новітньою розробкою, але перший політ в винищувача відбувся ще за радянських часів, у 1990 році. Метою створення подібної машини була необхідність заміни більш застарілих моделей винищувачів, таких як Су-27.

Опрацюванням проекту займались дослідне конструкторське бюро ім. Сухого, і через п’ять років винищувач Су-34 представили на авіаційному форумі Ле Бурже. Але, від часу розробки до моменту постановки бомбардувальника на озброєння російської армії пройшло 12 років. Це пояснюється браком в Росії великої кількості комплектуючих, що необхідні для виробництва літаків.

Читайте також: У Брянській області впав літак Су-34. До цього РосЗМІ повідомляли про падіння вертольота

Екіпаж винищувача Су-34 складається з двох осіб. Літак озброєний гарматою 30 мм калібру та має 12 точок для несення бойового навантаження, що вагою не повинно перевищувати 8 т. В радіолокаційній системі задіяна можливість розпізнавання цілі на відстані до 75 000 м. Одним з основних технічних показників винищувачів є швидкість польоту, тож у російського Су-34 швидкість доходить до 1900 км/год. Вага Су-34 в порожньому стані складає 22 500 кг.

Винищувач Су-34 обладнаний двома двигунами АЛ-31Ф-М1, вага одного двигуна складає 1520 кг. Така конструкція має свої плюси і мінуси. Таким чином, в разі відмови одного з двигунів в пілота є шанс здійснити аварійну посадку бомбардувальника. Але два двигуни це велике додаткове навантаження, маса літака Су-34 за рахунок цього збільшена, отже він втрачає ту легкість, яка так потрібна винищувачам в повітряних боях.

Початок бойового застосування винищувачів Су-34 стався у 2008 році, коли російська авіація виконувала бомбардування Грузії. Його використовували для підтримки бомбардувальників за рахунок застосовування можливостей радіоелектронної боротьби з протиповітряними системами Грузії.

Читайте також: У Defense Express сумніваються, що російський Су-34 може запускати "Кинджали": чому

Дуже гучно було проведено рекламну компанію під час роботи винищувачів Су-34 в Сирії. Мова йшла про високоточні удари та чудову оснащеність літака. Але фактично бомбардувальники Су-34 в Сирії були озброєні лише касетними боєприпасами, і про розпіарену точність нанесення ударів не могло бути й мови.

Раніше повідомлялося, що російські окупаційні війська завдали авіаудару із Су-34 у районі об'єкту критичної інфраструктури у Херсоні.