UA / RU
Підтримати ZN.ua

Гарріс витрачає та збирає на виборчу кампанію значно більше коштів, ніж Трамп — Politico

Віцепрезидент у серпні зібрала більше, ніж витратила, тоді як кампанія Трампа витрачала гроші швидше, ніж збирала.

Кампанія кандидата в президенти США від демократів Камали Гарріс у серпні витратила майже втричі більше, ніж команда її республіканського суперника Дональда Трампа. Та навіть при цьому Гарріс зібрала достатньо коштів, щоб збільшити свою грошову перевагу, повідомляє Politico.

Читайте також: Вибори у США: чи повториться сценарій 2016 року?

Велика різниця помітна навіть попри те, що кампанія Трампа продовжувала підвищувати свої витрати, які більш ніж подвоїлися порівняно з попереднім місяцем, згідно з аналізом звітів про фінансування, поданих до Федеральної виборчої комісії в п'ятницю, 20 вересня. 

Водночас така розбіжність підкреслює значну фінансову перевагу Гарріс із наближенням виборів: у кандидата від демократів значно більше коштів на кампанію, ніж у Трампа, і вона має більше можливостей для їхнього використання.

Гарріс увійшла в серпень з більшою кількістю грошей, ніж Трамп, і зуміла зібрати більше, ніж витратила за місяць. Кампанія Трампа ж, навпаки, витратила більше, ніж зібрала, попри значно менші витрати. У штабі Гарріс повідомили, що зібрали 190 мільйонів доларів, тоді як у Трампа — дещо менше 45 мільйонів доларів.

У серпні кампанія віцепрезидента Гарріс перевищила витрати колишнього президента Трампа: 174 мільйони доларів проти 61 мільйона доларів. Але перевага Гарріс у фінансуванні й кращий збір коштів означають, що вона закінчила місяць з 235 мільйонами доларів, що на сто мільйонів більше, ніж у Трампа.

Пряме фінансування кампанії — це лише частина ширшої політичної екосистеми, і Трамп має значну зовнішню підтримку від Республіканської партії та груп, які займаються як традиційною купівлею реклами, так і агітаційною роботою. Але гроші на передвиборчу кампанію мають кілька переваг. Вони безпосередньо контролюються кандидатами та їхніми найближчими радниками, і кампанії отримують кращі розцінки на телерекламу, ніж зовнішні групи, що важливо, оскільки платні медіа зараз є найбільшою категорією витрат як для Трампа, так і для Гарріс.

Зокрема, за серпень команда кандидата від демократів витратила на створення “медіапродукції” та купівлю реклами $137 млн із $174 млн загальних витрат на кампанію за цей місяць.

Інші великі категорії витрат команди віцепрезидента включали $6,7 млн на авіаперельоти, $6,4 млн на оплату праці та $4,5 млн на розсилку текстових повідомлень.

У Трампа на платні ЗМІ припало 47 мільйонів доларів з 61 мільйона доларів серпневих витрат, ще 10,1 мільйона доларів пішло на поштові розсилки й лише 4,5 мільйона доларів — на всі інші категорії витрат.

Кампанія Гарріс та Національний комітет Демократичної партії налічують понад 1200 співробітників, порівняно з приблизно 320 у кампанії Трампа та Національному комітеті республіканців.

Відтоді, як Гарріс вступила у виборчі перегони, вона значно перевищила за обсягом залучених коштів і витратами кампанію Трампа. Віцепрезидент швидко подолала фінансові труднощі, з якими зіштовхнулися демократи, коли очікуваним кандидатом від партії був президент Джо Байден.

Позитивним моментом для республіканців може бути наявність грошей у Національного комітету Республіканської партії, який повідомив, що протягом місяця зібрав $40 млн і витратив $60 млн, а на кінець місяця залишився з $79 млн. Ця сума перевищила доступні кошти Національного комітету Демократичної партії, який повідомив, що зібрав 69 мільйонів доларів і витратив 84 мільйони доларів, залишившись на кінець місяця з 50 млн доларів. Підсумкові дані партій не включають гроші, які все ще перебувають у спільних комітетах зі збору коштів.

Найбільшою категорією витрат Національного комітету Демократичної партії була агітація, на яку пішло 10 мільйонів доларів. Для Республіканського комітету в серпні найбільшою категорією витрат були поштові витрати — 4,6 мільйона доларів.

Трамп також значною мірою покладається на зовнішні групи, в тому числі для передвиборчої діяльності, яку більшість кампаній традиційно проводять власними силами, наприклад, агітацію.

У серпні зовнішні групи, які підтримують Трампа, витратили більше, ніж групи, які підтримують Гарріс: 163 мільйони доларів проти 104 мільйонів доларів, згідно зі звітами.

Читайте також: Дебати Трамп—Гарріс. Україні тепер треба працювати на двох напрямках

Майже два тижні тому між Гарріс і Трампом пройшли дебати: більшість глядачів назвали кандидата від демократичної партії переможцем “словесного поєдинку”. Втім, як пише The Hill, це не змогло кардинально змінити ситуацію.

Як показують опитування, Гарріс і Трамп йдуть майже нарівні у ключових штатах та на національному рівні. Аналітики не очікують значного переломного моменту в опитуваннях. Водночас, демократи все ще оптимістично налаштовані та вважають, що робота, яку Гарріс проводить у “хитких” штатах, “окупиться” до дня виборів.