В Україні права споживачів захищаються відповідним законодавством. Деякі товари, зокрема, ювелірні вироби належної якості не можна повернути у магазин. Фахівці Держпродспоживслужби розповіли, що мають знати споживачі при купівлі таких товарів.
Чому не можна повернути ювелірні вироби
Відповідно до постанови Кабміну №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», ювелірні вироби віднесено до переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). Так, ювелірні вироби належної якості повернути в магазин не можна.
Але у випадку неналежної якості товару, протягом гарантійного строку споживач має право пред’явити претензії продавцю.
Як споживач може довести, що йому продали неякісний товар
Це можна зробити шляхом проведення експертизи за письмовою заявою споживача до суб’єкта господарювання, у якого придбавався даний виріб.
Суб’єкт господарювання має організувати проведення експертизи протягом трьох днів з дня отримання заяви від споживача.
Оплату за експертизу має здійснити суб’єкт господарювання, але якщо експертиза доведе вину споживача, а не виробничий недолік, то споживач повертає кошти за експертизу суб’єкту господарювання.
Що має бути зазначено на бірці ювелірного виробу
У Держпродспоживслужбі пояснили, що відповідно до Правил торгівлі дорогоцінними металами (крім банківських металів) і дорогоцінним камінням, ювелірні вироби як вітчизняного, так і іноземного виробництва, під час продажу повинні мати товарний ярлик, прикріплений металевою пломбою, на якому зазначена така інформація:
- найменування або товарний знак підприємства-виробника;
- найменування виробу або його шифр;
- найменування сплаву металу та його проба;
- маса виробу;
- номер (розмір) каблучки або браслета;
- найменування каменю та його маса;
- позначки «виріб був у вжитку» або «б/в» для ювелірних виробів, які були у вжитку.
Раніше ми писали, чи має покупець платити за товар, якщо він випадково його розбив у магазині.