UA / RU
Підтримати ZN.ua

Права споживачів: що треба знати при купівлі ювелірних виробів

Роз'яснення дали у Держпродспоживслужбі.

В Україні права споживачів захищаються відповідним законодавством. Деякі товари, зокрема, ювелірні вироби належної якості не можна повернути у магазин. Фахівці Держпродспоживслужби розповіли, що мають знати споживачі при купівлі таких товарів.

Чому не можна повернути ювелірні вироби

Відповідно до постанови Кабміну №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», ювелірні вироби віднесено до переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). Так, ювелірні вироби належної якості повернути в магазин не можна.

Читайте також: Стихійна торгівля: чи забезпечені у таких місцях права споживачів на безпеку продукції

Але у випадку неналежної якості товару, протягом гарантійного строку споживач має право пред’явити претензії продавцю.

Як споживач може довести, що йому продали неякісний товар

Це можна зробити шляхом проведення експертизи за письмовою заявою споживача до суб’єкта господарювання, у якого придбавався даний виріб.

Суб’єкт господарювання має організувати проведення експертизи протягом трьох днів з дня отримання заяви від споживача.

Оплату за експертизу має здійснити суб’єкт господарювання, але якщо експертиза доведе вину споживача, а не виробничий недолік, то споживач повертає кошти за експертизу суб’єкту господарювання.

Читайте також: Неякісна хімчистка: що робити, якщо речі повернули зіпсованими

Що має бути зазначено на бірці ювелірного виробу

У Держпродспоживслужбі пояснили, що відповідно до Правил торгівлі дорогоцінними металами (крім банківських металів) і дорогоцінним камінням, ювелірні вироби як вітчизняного, так і іноземного виробництва, під час продажу повинні мати товарний ярлик, прикріплений металевою пломбою, на якому зазначена така інформація:

Раніше ми писали, чи має покупець платити за товар, якщо він випадково його розбив у магазині.