В Україні, відповідно до законодавства, скасовано обов'язкове ведення Книги відгуків та пропозицій закладами роздрібної торгівлі та ресторанного господарства. Але споживачі мають право залишити свій відгук або скаргу на заклад. У Держпродспоживслужбі розповіли, як це може зробити споживач завдяки цифровим технологіям.
У відомстві зазначили, що законом «Про звернення громадян» передбачено, що громадяни мають право звернутися до підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Споживачі можуть направляти свої скарги і пропозиції закладам в такі способи:
- відправити звернення в письмовому вигляді на поштову адресу суб’єкта господарювання;
- телефонувати на гарячу лінію торговельного закладу чи закладу надання послуг;
- залишати відгуки на офіційному вебсайті, сторінці в соціальних мережах чи в профілі в Картах Google торговельного закладу чи закладу надання послуг або на спеціалізованих незалежних вебсайтах з відгуками (форумах).
«У випадку, якщо на скаргу адміністрація закладу не реагує або не вдалось досягти згоди – споживач має право звернутися до територіальних органів Держпродспоживслужби за місцем проживання», – йдеться у повідомленні.
Також споживач може направити офіційне звернення одним із наступних способів:
- заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
- скористатися чат-ботом у Telegram;
- написати листа на електрону пошту econsumer-info@dpss.gov.ua.
Раніше ми писали, чи повинен покупець платити, якщо розбив товар у магазині.