UA / RU
Підтримати ZN.ua

Пацієнт у лікарні: чи пустять відвідувачів до реанімаційного відділення

Роз'яснення дали у НСЗУ.

Під час перебування хворого у реанімації присутність членів родини допомагає зменшити тривогу пацієнта та сприяє одужання.

В Україні цілодобовий доступ до реанімації для членів родини гарантується наказом МОЗ (№592 «Порядок допуску відвідувачів до пацієнтів, які перебувають на стаціонарному лікуванні у відділенні інтенсивної терапії»). У Національній службі здоров'я України (НСЗУ) розповіли про правила відвідування хворих у відділенні інтенсивної терапії.

Кому дозволено відвідувати хворого у відділенні інтенсивної терапії

Відвідувачем може бути будь-яка особа, незалежно від родинних зв'язків.

Читайте також: В Україні далеко не всі реанімаційні відділення мають обладнання для трансплантації – хірург Никоненко

До дітей можуть приходити до реанімаційного відділення лише за наявності усної згоди одного з батьків або законних представників неповнолітнього пацієнта.

Які правила існують для відвідувачів у реанімаційному відділенні

У відділенні відвідувачі повинні дотримуватися таких правил:

Скільки відвідувачів може перебувати біля хворого

У НСЗУ наголосили, що допуск до пацієнта повинен бути забезпечений цілодобово сім днів на тиждень.

«Один відвідувач може перебувати біля ліжка хворого без часових обмежень. Одночасно біля пацієнта дозволено знаходитись не більше, ніж двом особам. Винятки обговорюються з лікарем», – йдеться у повідомленні.

Медперсонал може попросити вийти з відвідувачів палати через необхідність провести певні маніпуляції з вашою близькою людиною або ж з іншими пацієнтами. До цих прохань необхідно дослухатися.

Читайте також: Меддопомога при травмах: як ветерани можуть її отримати

Не пускають до реанімації: що робити

Якщо відвідувача не пустили до реанімаційного відділення, необхідно утримайтеся від конфлікту.

Медики в першу чергу працюють задля того, аби зберегти життя та допомогти пацієнту. Якщо відвідувач діятиме агресивно, лікар має право викликати поліцію.

Потрібно спокійно пояснити черговому лікарю чи завідувачу відділення, що він порушує наказ МОЗ.

«У разі відмови зверніться до головного лікаря з письмовою заявою, зареєструвавши її у секретаря. Головлікар має відреагувати протягом 24 годин», – пояснили у НСЗУ.

Якщо головний лікар теж відмовив, необхідно залишити скаргу на сайті НСЗУ.

Раніше у Міністерстві охорони здоров'я розповіли, як українцям отримати послуги з реабілітації у стаціонарі.