Попри війну, українці мають здійснювати комунальні платежі. Зокрема, необхідно платити за електроенергію, воду та газ. Бувають випадки надання комунальних послуг неналежної якості. Фахівці Держпродспоживслужби розповіли, куди можуть поскаржитися побутові споживачі.
Що робити у випадку надання неякісних комунальних послуг
У Держпродспоживслужбі зазначили, що закон «Про житлово-комунальні послуги» і постанова Кабміну від 27.12.2018 №1145 передбачають конкретні механізми захисту прав споживачів. Одним із таких механізмів є складання акта-претензії.
«Якщо ваші права споживача порушені при користуванні сплаченими житлово-комунальними послугами, тоді варто задокументувати порушення і виставити претензію за неякісно надані послуги», – йдеться у повідомленні.
Як повідомити про порушення
Для цього необхідно:
- зафіксувати обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг (якщо це затоплення, псування майна – можна додати фото пошкодженої техніки, меблів, стін);
- письмово звернутися до надавача послуг і повідомити про порушення (рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто, запросити в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії).
Як відбувається перевірка якості послуг
Для перевірки якості послуг:
- виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача;
- за результатами перевірки складається акт-претензія у двох примірниках (один примірник передається споживачеві, другий − зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком).
Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною. Результати перевірки якості надання послуг можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Чи можна звернутися до Держпродспоживслужби
У Держпродспоживслужбі пояснили, що якщо упродовж однієї доби представник надавача послуг не з’явився або відмовляється без обґрунтування від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свою адресу, ПІБ, підпис.
У такому випадку акт-претензія надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.
Якщо виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п’яти робочих днів після реєстрації акта не надає виконавцеві відповіді, споживач має право звернутися до Держпродспоживслужби.
Раніше ми писали, чи можна отримати перерахунок комунальних платежів, якщо послуги не надавалися.