UA / RU
Підтримати ZN.ua

Телеканал UBR збирається і надалі розвивати свою мультимедійність та регіональність

Один з небагатьох в Україні виробників бізнес-контенту канал ділових новин «UBR» («Український Бізнес Ресурс») за два роки свого існування спромігся стати популярним серед своєї цільової аудиторії інформаційним ресурсом.

Сьогодні він доступний для більше 6 мільйонів домогосподарств у кабельних мережах 130 міст України. Чималу роль у зростаючій популярності UBR зіграло те, що творець каналу, Комунікаційна група ESG, із самого початку зробив ставку на мультимедійність ресурсу - об'єднання можливостей ТБ та Інтернету. Таке поєднання, що дозволяє оперативно отримувати корисну інформацію, було гідно оцінено глядачем, який активно використовує у своєму житті сучасні технології.

Згідно з показниками панелі GfK, за 7 останніх місяців роботи каналу охоплення чоловічої аудиторії, віку 20-55 років, зросло на 67%, а середній час перегляду збільшився на 50%. Зростання глядацької уваги до програм UBR, у свою чергу, викликало інтерес до каналу, як перспективного напрямку бізнесу, з боку венчурного фінансового капіталу.

У новий телевізійний сезон UBR входить із чітко сформульованою стратегією розвитку, що передбачає поступове збільшення присутності каналу в усіх регіонах України, а також подальше розширення мультимедійності, новою інформаційною політикою і з новим інвестором.

Свою відмінну особливість UBR спочатку бачив у тому, щоб дати можливість бізнес-аудиторії отримувати інформацію у зручній формі, у зручний час та у зручному місці. Правильність такого підходу підтвердили замовлені каналом дослідження. Останні показали, що представники бізнесу постійно потребують ділової інформації, але, в силу своєї зайнятості, максимальний час, який вони можуть виділити на її відстеження - це не більше 10 хвилин на годину.

Виходячи з цього, для телеканалу було обрано найбільш оптимальний формат - Breaking Business News, що дозволяє глядачеві бути в центрі подій у будь-який момент часу, а інформаційні тематичні блоки своєю тривалістю не перевищували 5 хвилин. Для зручності телеглядачів, які побачивши в ефірі певні сюжети, потім бажали отримати більш детальну інформацію, було призначено портал UBR.UA. Зібрані в одному місці відео, текст, аудіо, графіки, таблиці, інформери сприяли більш вдумливому сприйняттю інформації цільовою аудиторією ресурсу.

Окрім телебачення та інтернету, UBR присутній як новинн програма в iPhone і iPad. В iPhone версії можна стежити за новинами за категоріями, читати аналітичні статті та переглядати вбудоване відео. Для iPad створено розширену версію, що включає сервіси «АЗС», «Індекси ринків», «Думки експертів». За допомогою цих розширень можна легко відслідковувати актуальні курси валют, крос-курси і фондові індекси, а також вартості бензину на різних АЗС по всіх областях України.

Спільно з компанією Nokia було запущено мобільну програму UBRnews, яка дала можливість користувачам телефонів Nokia отримувати оперативну ділову інформацію з порталу UBR.

Цінуючи кожну хвилину свого глядача, UBR потурбувався, щоб його відеоновини були присутні на екранах у багатьох спортивних центрах, готелях, ресторанах і в київському метро.

Важливим є також те, що мовлення ведеться 24 години на добу, а продукція каналу на 95 відсотків - власного виробництва. Підраховано, що на день журналісти UBR генерують і доносять глядачеві близько 200 текстових і 70 відеоновин. 20 відсотків з них становлять повідомлення з регіонів.

Увагу до регіонального шляху розвитку UBR підказали показники все тієї ж панелі GfK, яка стала відстежувати діяльність каналу з листопада 2010 року.

Михайло Іртлач, директор з маркетингу Комунікаційної групи ESG, до якої входить UBR:

«Ми прийняли рішення брати участь у дослідженнях GfK, бо самі були зацікавлені в отриманні об'єктивної картини свого становища на ринку. Панель реагує на всі зміни у нашій діяльності, появу нових продуктів, розширення простору мовлення. Наприклад, збільшення присутності телеканалу в регіональних кабельних мережах, продемонструвало нам сплеск глядацької активності. Виходить, ділова інформація досить затребувана у регіонах і, більше того, попит на неї практично не задоволено. Наші можливості здатні заповнити цей вакуум. Таким чином, панель GfK допомогла нам чітко сформулювати стратегічну мету UBR - стати у всіх регіонах України провідним телеканалом з новинним, діловим форматом мовлення».

Місцеві кабельні оператори, за два роки існування каналу мали можливість оцінити продукцію UBR і «протестувати» її у своїх базових пакетах.

Михайло Камоліков, власник кабельного оператора «Інтер-ТВ-Сервіс» (Кривий Ріг):

«На початку нинішнього року, переглядаючи перелік телеканалів, який ми пропонуємо телеглядачам нашого міста, вирішили включити в нього канал ділових новин UBR. Нам сподобалася інформаційно насичена, широка палітра програм каналу, які дають, до того ж, практичні відомості про актуальні проблеми і способи ведення бізнесу. Час показав, що це був правильний вибір. Моніторинг перегляду телеканалів всього пакету показує, що UBR неухильно наближається до першої десятки найпопулярніших каналів, поступаючись тільки провідним загальнонаціональним».

Станіслав Янісевич, в.о. директора ТОВ «Телекомпанія «Арс»(Одеса):

«Одеса - місто торгове і, зрозуміло, діловий канал апріорі просто необхідний нашій глядацькій аудиторії. UBR виявився саме тим каналом, який повністю відповідав нашим уявленням про ділове мовлення. Короткі, доступні для розуміння, новини, своєчасні професійні коментарі, а найголовніше - інформація не тільки про столичну «кухню», а й регіональні події. На такі програми в Одесі є попит».

Зростаюча присутність каналу в регіонах вимагала від UBR зміни редакційної політики. У його планах, щоб новини з різних областей України займали як мінімум 40 відсотків всього інформаційного продукту.

Олена Веред, директор ТОВ «ЄС Продакшен груп», власника каналу UBR:

«Окрім того, в наших планах - збільшити до кінця року покриття цільової аудиторії каналу ще як мінімум на 25 відсотків. Першим кроком у цьому напрямку, ми думали, стане участь UBR в конкурсі на місця у загальнонаціональному та регіональних цифрових мультиплексах. Ми подали заявки на всі регіони, але домоглися перемоги тільки в 11 областях України. Окрім того, навколо результатів конкурсу, які канал отримав на законних підставах, почали штучно створюватися конфліктні ситуації, виникати домисли, що використовуються деякими учасниками ринку для маніпуляції громадською думкою і недобросовісної конкуренції. Такий стан речей шкодить іміджу UBR, який звик працювати згідно зі світовими стандартами ведення бізнесу і цінує свою репутацію. Тому було прийнято рішення відмовитися від здобутих частот. Ми, у будь-якому випадку, непогано представлені у регіонах. Вже сьогодні канал має більше 20 корпунктів у великих містах країни. Кожні три місяці на тренінгах відшліфовується загальне розуміння цілей каналу та побудова роботи кореспондентів з різних регіонів як однієї команди. Надалі, планується у найбільш важливих, з точки зору активності бізнесу, регіональних центрах відкривати повноцінні представництва з відповідним обладнанням та штатом співробітників, продовжуючи розширювати також свою присутність у місцевих мережах кабельних операторів».

Забезпечити зростання популярності каналу у регіонах покликані також стандарти редакційної політики, які завжди були жорсткими, якщо справа стосувалася якості та професійного рівня економічної інформації, яку надає UBR. Окрім того, обов'язково враховуються потреби глядацької аудиторії.

У першу чергу було змінено принцип подачі новин. Вони тепер з'являються в ефірі кожні 15 хвилин. Тематичні рубрики робляться максимально насиченими, а їх хронометраж - скорочується до мінімуму. При цьому від журналістів вимагають, щоб тексти були короткими і доступними для розуміння навіть неспеціалісту у будь-якій області.

Аліна Титова, шеф-редактор каналу UBR:

«Висвітлюючи регіональні новини, ми прекрасно розуміємо, що бізнес на місцях має свої особливості. Тому тут наша місія - максимально допомогти «зустрітися» різних бізнесам потенційних партнерів, як у столиці, так і в інших регіонах. У рамках одного каналу підприємці отримують можливість ознайомитися з умовами ведення бізнесу у незнайомому для них регіоні.

Окрім того, ми прекрасно усвідомлюємо, що сьогоднішній глядач достатньо підготовлений. Простий переказ подій вже не в змозі задовольнити запити нашого цільового сегмента. Саме тому нами було прийнято рішення розширити виробництво аналітичних програм. В ефірі обов'язково залишаться перевірені часом і рейтингами програми. Деякі з них стануть ще більш динамічними, набудуть форми гостьових - дискусії та обговорення в студії найбільш актуальних економічних питань.

Окрім того, будуть розвиватися і доповнюватися рубрики прикладного характеру. Адже, як показали наші дослідження, українці активно цікавляться практичними питаннями ведення, старту бізнесу, новими технологіями та їх застосуванням.

Вважаємо, що незаслужено мало приділяється уваги жіночій аудиторії, а це, як стверджують соціологи, 57 відсотків усіх телеглядачів. Прикладні програми, наприклад, на тему економіки сім'ї, думаю, обов'язково знайдуть своїх шанувальників».

Будь-який розвиток, природно, вимагає додаткових фінансових ресурсів. Телеканалу UBR, який не існує на ринку і трьох років, самостійно досягти запланованих цілей було б нелегко.

Нещодавно до складу засновників ТОВ «ЄС Продакшен груп» увійшла кіпрська компанія «Multimedia Ltd». За словами представника компанії О.Тимофєєва, вони давно спостерігають за медіа-ринком України. Їх вразили темпи зростання і перспективи розвитку телеканалу UBR, основою яких є мультимедійність - присутність програм UBR не тільки на телебаченні, а й в Інтернеті, на радіо-майданчиках. Приємно здивувало також прагнення UBR активно використовувати в області поширення своєї продукції новітні досягнення інформаційних технологій, завдяки чому цільова аудиторія каналу має зручний доступ до ділових новин і бізнес-аналітики за допомогою програм для iPhone, iPad і Nokia. Всі ці фактори сприяли тому, що компанія «Multimedia Ltd» вирішила вкласти в UBR свої гроші.

Основним моментом, на що буде звертати увагу і контролювати інвестор - це виконання затвердженого бізнес-плану, що передбачає досягнення певних фінансових показників, а також збільшення покриття цільової аудиторії та тривалості перебування глядача на каналі.

У редакційну політику новий інвестор втручатися не збирається, тому що, на його думку, вона повністю відповідає стандартам європейської журналістики і буде такою залишатися надалі.