UA / RU
Підтримати ZN.ua

Крюківські вагонобудівники презентували вагон RIC

Наглядова рада, правління, колектив Крюківського вагонобудівного заводу представили громадськості ще один прекрасний зразок залізничної техніки - вагон підвищеної комфортності для міжнародних перевезень габариту RIC.

Це сталося під час прес-туру, в якому взяли участь журналісти друкованих ЗМІ, радіо та телекомпаній, представники провідних інформаційних агентств.

Новісінький, сяючий перламутровою фарбою вагон зустрів їх приємною у літню спеку прохолодою (працював кондиціонер). Запросив до затишних купе. Легким рухом руки їх інтер'єр змінюється на очах. Тримісне купе перетворюється на шестимісне. Хочете - під рукою умивальник, хочете - і провести час у приємній компанії, попрацювати в Інтернеті можна за розкладним столом. У буквальному сенсі стіни перетворюються на спальні місця. Шафи для одягу, інформаційна система в кожному купе, особливе освітлення, туалетні кімнати, одна з яких із душем, - ось такий він, новий Крюковський вагон.

Голова правління Євген Хворост, технічний директор Сергій Лутонін, начальник проектно-конструкторського управління Олег Шкабров розповідали, демонстрували, відповідали на численні запитання. А журналістам доведеться ще осмислити і зрозуміти, наскільки складна техніка створена у нас, в Україні.

Вагон RIC може курсувати залізницями СНД, де ширина колії 1520 мм, швидко міняти візки і летіти магістралями Європи, Азії, де колія 1435 мм. Дієслово «летіти» тут не для красного слівця: вагон розрахований на експлуатаційну швидкість 200 кілометрів на годину, конструкційна ж - 220! У найближчі дні він і вирушить у свою першу подорож - на випробування до Польщі.

Дивлячись на щире захоплення журналістів (а така техніка не може викликати інших почуттів), мені згадувався 1996 рік. Тоді тільки народжувався проект створення українського пасажирського вагона. Президент компанії Володимир Приходько, інші фахівці вивчали досвід багатьох країн і фірм. Була мета - в Україні випускати техніку на рівні світових стандартів. Сьогодні Крюківський вагонобудівний впритул підійшов до цієї мети. Ми першими в СНД створили вагон такого класу!

Цього року молода вітчизняна галузь пасажирського вагонобудування відзначає своє перше 10-річчя. І до цієї дати її літопис поповниться новими цікавими фактами. Під час прес-туру журналістам показали не тільки вагон RIC, а й процес складання вагонів міжрегіональних швидкісних потягів локомотивної тяги для Євро-2012, перші кузова двосистемних електропотяга.

Під час прес-конференції, яка завершувала захід, Євген Хворост, інші члени правління відповіли на запитання журналістів, які стосувалися всіх аспектів діяльності КВБЗ. Зокрема йшлося про зустріч Володимира Приходька та Євгена Хвороста з віце-прем'єр-міністром - міністром інфраструктури Борисом Колесніковим, де обговорювався і знайшов підтримку проект віце-прем'єр-міністра зі створення електропотягів.