UA / RU
Підтримати ZN.ua

Компанія Promodo представила тренди ритейл-маркетингу на 2024 рік

Компанія виділила три складові успіху.

Маркетингове агентство Promodo представило масштабне дослідження, присвячене ключовим тенденціям у ритейл-маркетингу на 2024 рік. У роботі проаналізовано поточні тренди та дано прогноз їхнього розвитку стосовно завдань утримання клієнтів для роздрібних брендів. 

Основні драйвери зростання: гейміфікація, персоналізація, автоматизація

Як зазначають експерти Promodo, основними драйверами зростання в ритейлі найближчим роком стануть гейміфікація користувацького досвіду, персоналізація маркетингових комунікацій і автоматизація взаємодії з клієнтами.

Ці три складові тісно взаємопов'язані та працюють у комплексі, посилюючи загальний ефект з утримання аудиторії та підвищення продажів. Гейміфікація приваблює і залучає клієнтів, персоналізація забезпечує високу релевантність пропозицій, а автоматизація дає змогу все це масштабувати.

Залучення клієнтів vs утримання

Важливо розуміти, що утримання наявних клієнтів набагато вигідніше, ніж залучення нових. За статистикою, зростання показника утримання клієнтів на 5% може призвести до збільшення прибутку компанії від 25% до 95%.

Promodo

Крім того, повторні покупці приносять значно більший виторг:

Таким чином, компаніям варто сфокусуватися на максимальному утриманні наявної аудиторії за допомогою гейміфікації, персоналізації та автоматизації.

Гейміфікація

Гейміфікація передбачає впровадження ігрових механік — рулеток, квестів, промокодів. Вона однаково ефективно може працювати як на сайті, так і в email-комунікаціях з аудиторією. Наприклад, за статистикою фахівців Promodo, конверсія з каналів із гейміфікацією зростає на 30–50% щорічно.

Принцип роботи «рулетки» на сайті:

1.    Користувач вводить email для можливості крутити рулетку.

2.    Кожну адресу можна використовувати один раз.

3.    За кожен email дається 3 спроби.

4.    У разі виграшу приходить лист для підтвердження та отримання промокоду.

Отримані таким чином підписки потім використовуються для персоналізованих email-розсилок, наприклад до свят.

Promodo

Для одного з клієнтів перед Чорною п'ятницею Promodo запустили рулетку на тиждень. За цей час:

Інший реальний кейс — компанія Stylus збільшила дохід з email-розсилок на 150% після впровадження гейміфікації.

Таким чином, ігрові механіки стали чудовим інструментом для залучення й утримання аудиторії.

Персоналізація та автоматизація

Персоналізація маркетингу необхідна для надсилання максимально релевантних пропозицій різним сегментам клієнтської бази.

Важливість сегментації

Не має сенсу робити однакову розсилку всім підряд. Контент має бути цікавий тут і зараз. Тому потрібна ретельна сегментація бази та цільова комунікація.

Приклад ефективної персоналізації

Набагато краще працює лист: «Ті червоні туфлі все ще чекають на тебе в кошику», ніж загальний: «Товар, який ви дивилися, подешевшав». 

Автоматизація дає змогу масштабувати всю систему маркетингових комунікацій і зробити її персоналізованою. Без неї така індивідуальна взаємодія неможлива в поточних масштабах.

Автоматизація зворотного зв'язку

У 2024 році клієнти очікуватимуть ще швидших і зручних способів розв'язання питань. Необхідно надати доступ за кількома каналами — телефон, email, месенджери, чат-боти.

Зростає попит на чат-ботів, проте не всі компанії готові в них інвестувати. Хоча потенціал у них великий  уплані автоматизації лояльності. Запити споживачів на спілкування 24/7 через чат-боти зростають. Компаніям роздрібної торгівлі та eCommerce слід це враховувати.

Тренди в контенті email-розсилок на 2024 рік

У дослідженні Promodo також надано конкретні рекомендації, яким має бути email маркетинг у 2024 році.

Дизайн:

  1. Пріоритет візуального контенту — яскрава графіка, анімація, моушн.
  2. Формат AMP для інтерактивності в листах.
  3. Тренд на 3D-елементи та мінімалізм.
  4. Насичена колірна палітра, текстури, градієнти.
  5. Цікаве поєднання різних шрифтів.

Тексти:

  1. Короткі персоналізовані в дусі snack-контент.
  2. Сторітелінг — створення тематичних історій для залучення.
  3. Розсилка за сегментами, а не на всю базу відразу.

У сфері зоотоварів Promodo тестували розсилку зі сторітелінгом і стандартну. Використання історій дає:

Такий нестандартний підхід спрацював завдяки відповідності очікуванням аудиторії. Читачі хочуть візуальної насиченості та стислості текстів. Елементи персоналізації збільшують конверсію в рази.

Promodo

Таким чином, реалізація окреслених у дослідженн ітрендів у комплексі дасть змогу роздрібним брендам істотно підвищити лояльність аудиторії та поліпшити бізнес-метрики. Насамперед ключові показники утримання клієнтів і життєвого циклу споживача.