UA / RU
Підтримати ZN.ua

Німецький режисер Костянтин Вернер: "Ваші "відкоти" руйнують кіноіндустрію"

Незважаючи на те, що в Європі постійно знімаються фільми про Другу світову, - в них практично ніколи не згадується Україна. Не розкривають драматизму воєнних дій у Західній Україні і російські кінематографісти, - адже в них абсолютно інший погляд на історію.

Автор: Антон Філатов

Йому 43 роки. Живе в Лос-Анджелесі. Приїхав в Україну із заявкою на новий гучний фільм - "Сніг у Карпатах". Як каже сам режисер, "за духом він має нагадувати "Доктора Живаго", а за атмосферою - "Віднесених вітром". Попередній фільм Вернера - "Королева слов'ян" - про часи, коли сонце було богом і по землі блукали чудовиська. А майбутній проект - значно ближчий до реалізму (зйомки плануються на 2015-й, зараз іде підготовчий процес) - про кінець Австро-Угорської імперії, про історичний "вир", всередині якого - любовна історія.

- У центрі сюжету "Снігу в Карпатах" - роман солдата австро-угорської армії та дівчини з Галіції. Перша світова війна руйнує їхні плани і розкидає в різні країни. Зустрічаються вони лише в роки Другої світової, - розповідає режисер.

За словами Костянтина Вернера, бюджет "Снігу в Карпатах" - 4 млн євро; оператором виступить Антоніо Рієстра, що зняв популярний фільм жахів "Мама" (2013 р.) з Джессікою Честейн у головній ролі, а згодом отримав премію "Гойя" за роботу над картиною "Чорний хліб". Поки що режисер не розголошує таємниць кастингу. Але натякає, що хоче запросити на головну чоловічу роль актора, відомого в Німеччині та Східній Європі. Хоче він бачити у своєму "Снігу" і львівських акторів, оскільки деякі тутешні театри вважає дуже сильними. Прокатом "Снігу в Карпатах" має намір зайнятися американський дистриб'ютор Entertainment One. Саме ця компанія показувала стрічки багатьох знаменитих режисерів, зокрема Девіда Кроненберга.

- Місцем дії стрічки я вибрав українські Карпати, - каже постановник. - Цей край насичений містикою, через нього проходять багато міжнародних шляхів, і головне - він став майданчиком безлічі цікавих історичних подій.

Після цього я об'їхав Львівську й Закарпатську області, вже докладніше заглиблюючись у події Другої світової війни. Мене вразило, що Україна постійно опинялася ніби між молотом і ковадлом: з одного боку були російські війська, а з іншого - гітлерівська Німеччина. Незважаючи на те, що в Європі постійно знімаються фільми про Другу світову, - в них практично ніколи не згадується Україна. Не розкривають драматизму воєнних дій у Західній Україні і російські кінематографісти, - адже в них абсолютно інший погляд на історію.

- Чи залучаєте ви консультантів для роботи над сценарієм?

- Спочатку я самостійно написав сценарій. За його переклад українською мовою взялася письменниця Наталка Сняданко. Вона дуже уважно проробила діалоги відповідно до місцевих діалектів. Нині ж сценарій перечитують кілька істориків, які стежать за тим, щоб у ньому не було жодних історичних неточностей.

- Які міста й регіони України фігуруватимуть у фільмі?

- Події розгортатимуться у Станіславі (тепер - Івано-Франківськ). Правда, за останні сто років це місто докорінно змінилося, і там уже просто неможливо зняти історичний сюжет. Щоб знімати в сучасному Івано-Франківську, нам довелося б домальовувати багато декорацій із допомогою комп'ютерної графіки. Аби уникнути цього, я хочу знімати в одному чеському містечку, яке збереглося значно краще. Сьогодні воно почасти схоже на Станіслав тієї епохи. Ну, а самі карпатські ліси зніматимемо в Україні.

- В українській кіноіндустрії досить поширені "фокуси" з бюджетами. Простіше кажучи - "відкоти"...

-Якщо мені виділять суму, необхідну для роботи, з якої я муситиму частину віддати, то я просто не зможу зробити кіно! Якось я зустрічався з продюсером Джорджа Лукаса. Він мені розповів, що одного разу мав знімати в Україні фільм. Але через такі махінації мусив перенести місце зйомок...

Такий спосіб ведення справ - "відкоти" - руйнує кіноіндустрію. У Росії та ж сама ситуація, і тамтешні продюсери навіть не починають роботу над фільмом доти, доки не отримають свою частку. Вони насамперед думають про особистий заробіток, а вже потім - про сам фільм. Але працювати за такою схемою не погодиться практично жоден іноземний продюсер. Україні необхідно негайно цього позбуватися.