UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні на 12,4% зросли кредити – НБУ назвав бізнес, який отримує більше грошей банків

Банки більше видають кредитного фінансування у гривнях малому та середньому підприємництву

В банках України спостерігається стрімке зростання гривневого кредитування бізнесу. Така тенденція зберігається за спостереженнями аналітиків Національного банку України вже два останні квартали поспіль. На розширення кредитування впливає зростання попиту та наявність можливостей для надання кредитних коштів, які є в резервах комерційного банківського сектору.

Читайте також: Держава заборгувала банкам мільярди гривень за пільговими кредитами для бізнесу

Лідер гривневого бізнес-кредитування

Найбільший темп зростання демонструє сектор малого і середнього бізнесу, який отримав темп зростання на рівні 12,4%. “Гривневе кредитування надалі триває переважно в межах програми “Доступні кредити 5-7-9%”, – уточнює НБУ.

В цілому позики за пільговою програмою зросли на 34% за рік. Це в більшості випадків є кредити для мікропідприємництва та більшого бізнесу, що використовуються для сфери торгівлі та енергопостачання. 

“Обсяги чистого роздрібного гривневого кредитного портфеля третій квартал поспіль збільшуються здебільшого завдяки активному картковому кредитуванню”, – вказує НБУ.

Що ще крім попиту, вплинуло на стрімке зростання кредитів для МСП?

Експерти Національного банку вказують і на побічні стимули, які вплинули на зростання попиту у цьому сегменті кредитного фінансування. Зокрема, кредити за програмою “єОселя” теж вплинули на зростання попиту кредитування та певним чином “розігріли” кредитний сектор у цьому напрямку. 

Дефолт-кредитів стало менше

“Якість портфеля протягом року нормалізувалася, рівень дефолтів знижувався в усіх сегментах”, – дає позитивну і оптимістичну оцінку НБУ, щодо кредитування у бізнес-проєктах.

Національний банк розробляє Стратегію розвитку кредитування з урахуванням воєнних реалій, зокрема потреби підсилити обороноздатність країни. Також НБУ має намір повернутися до декларованої регуляції інфляційних процесів – інфляційного таргетування. НБУ вважає, що треба переходити від першого етапу допомоги і співпраці з Міжнародним валютним фондом, яка зосереджувалась на підтримці макроекономічної, зовнішньої та фінансової стабільності до наступного – відбудовного.