UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЄС запровадить багатомільярдні мита на китайські електромобілі — FT

Брюссель просувається вперед у питанні запровадження додаткових мит до 25%, попри опозицію з боку Німеччини.

Брюссель наполягає на запровадженні тарифів на китайські електромобілі, які мають приносити понад 2 млрд євро на рік, ігноруючи попередження німецького уряду про те, що цей крок може призвести до дорогої торговельної війни з Пекіном. Люди, знайомі із цим рішенням кажуть, що Європейська комісія має повідомити автовиробників сьогодні 12 червня про те, що з наступного місяця вона застосує додаткові мита в розмірі до 25% на імпортовані китайські електромобілі. Брюссель стверджує, що китайські виробники електромобілів отримують вигоду від субсидій, які підривають позиції їхніх європейських конкурентів, зазначає Financial Times.

Тарифи, за які виступають Франція та Іспанія, щорічно приноситимуть до бюджету ЄС мільярди євро, оскільки продажі китайських електромобілів у Європі зростають. Згідно з даними аналітиків Rhodium Group, Китай, найбільший торговий партнер блоку, експортував до ЄС у 2023 році електромобілів на суму 10 млрд євро, подвоївши свою частку ринку минулого року до 8%.

Пекін попередив, що вживатиме заходів у відповідь, намагаючись переконати більшість столиць ЄС виступити проти нових тарифів, які будуть накладені на існуючі 10-відсоткові мита блоку. Пекін вже застосовує 15-відсотковий тариф на європейські електромобілі.

Читайте також: Китай має обрати торгівлю з Європою або війну Росії в Україні – The Hill

Німеччина, Швеція та Угорщина заявили, що не схвалюють цей крок, побоюючись китайських заходів у відповідь. Чиновники ЄС заявляють, що Берлін чинив тиск на Урсулу фон дер Ляєн, яка претендує на другий термін на посаді президента Єврокомісії, щоб вона відмовилася від антисубсидійного розслідування. Очікується, що до опозиції також приєднаються інші країни Центральної Європи, такі як Чехія та Словаччина.

"Додаткові тарифи в Європі вдарять по китайських виробниках, включаючи BYD і SAIC, а також по таких компаніях, як Tesla, які мають заводи в Китаї. Мита можуть варіюватися в залежності від виробника й рівня субсидій, які, як стверджує ЄС, він виявив", — повідомляє газета.

Кільський університет, економічний аналітичний центр, виявив, що додаткові 20-відсоткові мита на китайські електромобілі скоротять імпорт на чверть. 

Читайте також: Китай розкритикував розслідування ЄС щодо електромобілів, попередивши про  "негативний" вплив на відносини 

"Скорочення буде значною мірою компенсовано збільшенням виробництва в ЄС і меншим обсягом експорту електромобілів, що, ймовірно, означатиме помітно вищі ціни для кінцевих споживачів", — підсумували дослідники.  

Комісія очікує, що наступного року китайські електромобілі займуть 15-відсоткову частку ринку в ЄС. Вона зазначає, що ціни на них, як правило, на 20% нижчі, ніж на моделі, вироблені в ЄС.

Нагадаємо, що Politico писало про те, чи перебуває Європа у торговельній війні з Китаєм. Навіть якщо це ще не так, незабаром ситуація може погіршитися, оскільки розслідування Брюсселя щодо китайських електромобілів наближається до завершення.