UA / RU
Підтримати ZN.ua

Китайський гігант готовий побудувати в США завод з виробництва акумуляторів - слово за Трампом

Із цим виробником співпрацює Маск. Напевно, і його слово щось означатиме

CATL, провідний світовий виробник акумуляторів, розгляне можливість будівництва заводу в США, якщо обраний президент Дональд Трамп відкриє двері для китайських інвестицій у ланцюжок поставок електромобілів, повідомив засновник і голова правління компанії Робін Цзен.

Про це повідомляє Reuters.

Читайте також: ЄС та Китай досягли прогресу в переговорах щодо тарифів на електромобілі — Bloomberg

«Спочатку, коли ми хотіли інвестувати в США, американський уряд відповів відмовою», - сказав китайський мільярдер.

Китайські виробники електромобілів і акумуляторів були закриті для американського ринку за допомогою різних протекціоністських торговельних заходів, підтримуваних як демократами, так і республіканцями, включно з Трампом, який розпочав ширшу торговельну війну з Китаєм під час свого першого президентського терміну, який розпочався в 2017 році. Китайські компанії, що виробляють електромобілі та акумулятори, які значною мірою субсидуються урядом країни, зазнали найжорсткіших торговельних бар'єрів з міркувань конкурентоспроможності та національної безпеки.

Акумулятори китайського виробництва не потрапляють під споживчі субсидії на електромобілі, введені за адміністрації Байдена, який також вирішив заблокувати будь-які автомобілі з китайськими технологіями connected-car. Імпорт китайських електромобілів обкладається 100-відсотковим тарифом, що є ефективною забороною.

Республіканський законопроєкт, проти якого виступає Білий дім Байдена, піде ще далі, обмеживши пільги на купівлю EV для автомобілів із китайськими акумуляторними технологіями, ліцензованими американськими компаніями, як-от Ford і Tesla.

Торгові бар'єри блокують діяльність деяких провідних світових компаній, що виробляють акумулятори та електромобілі, включно з CATL та її найбільшим конкурентом BYD, які інакше могли б допомогти прискорити перехід США на електромобілі. На відміну від CATL, BYD також виробляє електромобілі і зараз змагається з Tesla за лідерство в глобальних продажах EV.

Трамп хоче запобігти імпорту китайських автомобілів, але заявив, що він, як і раніше, відкритий для китайських автовиробників, які збирають автомобілі в Сполучених Штатах. У серпневому інтерв'ю агентству Reuters Трамп сказав: «Ми будемо давати стимули, і якщо Китай та інші країни захочуть приїхати сюди і продавати автомобілі, вони побудують тут заводи і наймуть наших робітників».

Такі коментарі підтримують інтерес Цзена до розширення компанії CATL у США. «Я сподіваюся, що в майбутньому вони будуть відкриті для інвестицій», - сказав він.

Коментарі Цзена стали першими, зробленими великим китайським постачальником для американських автовиробників після перемоги Трампа на виборах 5 листопада.

CATL обмежила свою присутність на американському ринку ліцензійними угодами з виробництва акумуляторів. Ford відкриває завод у Мічигані з виробництва недорогих літій-фосфатних батарей у рамках ліцензійної угоди з CATL для своїх Mustang Mach-E і пікапа F-150 Lightning.

Tesla уклала аналогічну угоду про ліцензування технології CATL для виробництва батарей у Неваді. Запуск цього виробництва очікується у 2025 році. Про терміни запуску раніше не повідомляли. Цзен сказав, що ліцензійна угода з Tesla дасть змогу генеральному директору Ілону Маску зосередити свої капіталовкладення на штучному інтелекті та автономних транспортних засобах.

CATL є великим постачальником Tesla для шанхайського заводу виробника електромобілів, найбільшого і найприбутковішого заводу Tesla.

Читайте також: Китайські граблі Трампа. Це корисно знати й Україні

Однак ніхто не знає, як вчинить Трамп. Ніхто не знає, яке майбутнє чекає на американо-китайські відносини, можливо, навіть сам Дональд Трамп. Погляди новообраного президента на Китай суперечливі. Трамп любить Сі Цзіньпіна і хоче укладати великі угоди з сильними лідерами.

Але Трамп також вважає Китай стратегічним конкурентом через ситуацію з COVID-19 і невдоволення торговельною угодою. Обидві сторони можуть проявитися. Одним із найважливіших чинників у майбутній політиці США щодо Китаю стане те, чи буде нею керувати особисто Трамп, чи довірить це своїм радникам, зазначає Еван Медейрос, професор Джорджтаунського університету і старший радник The Asia Group.