UA / RU
Підтримати ZN.ua

Китайський автогігант стикається з неочікуваними проблемами — Bloomberg

BYD уже втратила 6 млрд доларів ринкової вартості.

Після кількох років стрімкого зростання та виходу в світові лідери електромобільного ринку BYD зіткнулася зі спадом: внутрішні продажі скорочуються, прибутки падають, а влада Китаю обмежує цінову конкуренцію, яка була ключовою для успіху компанії. Попри успіхи за кордоном, проблеми на домашньому ринку змушують автовиробника переглядати амбітні плани.

Як повідомляє Bloomberg, BYD — акронім від Build Your Dreams ("Здійсни свої мрії") — у 2024 році завдяки державній підтримці, агресивній ціновій політиці та масштабній експансії за межі Китаю випередила Tesla та стала світовим лідером за продажами електромобілів. Однак після буму компанія зіткнулася з реальністю: із травня внутрішні продажі впали, а зростання експорту не перекриває дефіциту на внутрішньому ринку. До того ж Пекін посилив контроль над ціновою війною, яка раніше сприяла зростанню BYD.

Читайте також: Крах авторинку РФ б'є по Китаю — Bloomberg

За даними агентства, період, який мав стати черговим рекордним, виявився для BYD найскладнішим із 2020 року. Із травня по серпень поставки в Китаї знизилися на 10% у річному вимірі. Компанія намагалася залучити покупців більшими знижками, але одночасно зростала конкуренція з боку Geely, Leapmotor і Xiaomi. Сезонна слабкість попиту лише поглибила проблеми.

У серпні BYD повідомила про перше за три роки квартальне падіння прибутку — чистий дохід скоротився на 30%. На тлі новин акції компанії втратили 8%, що зменшило її ринкову вартість більш ніж на 6 мільярдів доларів. За даними Reuters, BYD переглянула прогноз продажів на 2025 рік із 5,5 до 4,6 мільйона авто, хоча офіційно це не підтверджувала.

Читайте також: Росія перейшла до торгівля бартером: купує в Китаю авто за пшеницю, а підсанкційні товари за насіння льону – Reuters

Попри труднощі вдома, компанія досягає успіху на закордонних ринках. Дешева й ефективна продукція та агресивна глобальна експансія дозволили BYD завоювати нових клієнтів, а вищі прибутки за кордоном частково компенсують жорстку конкуренцію в Китаї. Однак дедалі більше країн — від Європи до Мексики — прагнуть обмежити швидке проникнення китайських електромобілів.

Читайте також: Торговельна війна Трампа сприяє китайському автогіганту у боротьбі з Tesla ‒ FT

Однією з ключових причин проблем стали дії китайських регуляторів. Влада запровадила обмеження на знижки, фактично позбавивши BYD важливого інструменту її стратегії. Хоча вертикально інтегрована модель компанії дозволяє їй уникати перебоїв у постачанні, нові правила фінансування ланцюга поставок змусили скоротити строки розрахунків із постачальниками з 275 до 60 днів — це суттєво змінило звичну практику BYD.

Читайте також: Великий китайський брат: як світ переходить під контроль КНР

Нагадаємо, у Китаї хочуть заборонити перепродаж нових машин після реєстрації.