UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні зареєстрували географічний бренд “Херсонський кавун”

Така реєстрація надає додаткових переваг виробникам

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій зареєстрував нове українське географічне зазначення товару – “Херсонський кавун”. Про це повідомляє Міністерство економіки України.

Читайте також: Уряд затвердив брендування “Зроблено в Україні” – користуватись можна безкоштовно

Відповідне зазначення можуть використовувати баштанні культури, які вирощені на піщаних ґрунтах Таврійського регіону, тобто виключно на території Скадовського, Херсонського, Каховського районів Херсонської області.

Читайте також: Навіщо Україні розвивати національний бренд під час повномасштабної війни

У чому відмінність херсонського кавуна?

Херсонський кавун має високий рівень цукру і щільний м'якуш. Шкірка кавуна є зеленою з блідо-зеленими смужками, а м'якуш має колір від рожевого до насичено червоного. Такий кавун надзвичайно хрусткий, має приємний смак.

Що дає реєстрація зазначення виробникам?

Як пояснює Міністерство економіки, відповідний статус надає виробникам переваги у захисті своїх прав на використання такої назви та тонізації товарної пропозиції. 

За українським законодавством, яке є синхронізованим з європейськими вимогами, географічним зазначенням є найменування місця, що ідентифікує товар, який походить з певної географічної території та має особливу якість, репутацію чи інші характеристики, зумовлені головним чином цим місцем походження. До того ж належність товару до ареалу географічного зазначення повинна містити хоча б один з етапів виробництва на визначеній географічній території.

У Міністерстві економіки нагадують, що у реєстрі є інші українські географічні зазначення, наприклад “Мелітопольська черешня”, “Кролевецькі рушники”, “Петриківський розпис”, “Закарпатське вино”, “Гуцульська бриндзя”.

А за даними Мінекономіки, до Державного реєстру України географічних зазначень наразі внесено відомості про 3133 географічних зазначень. З національною процедурою зареєстровано 37 об’єктів, серед яких 29 географічних зазначень є виключно для товарів, що походять з території України.

Як повідомлялося раніше, в Росії вирішили присвоїти український бренд “Мелітопольська черешня”. Зокрема, 12 липня 2024 року Роспатент заявив, що “Мелітопольська черешня” є першим зареєстрованим регіональним брендом з “нових регіонів” Росії.

Російське відомство повідомило, що окуповані регіони України, які в Росії вважають “своїми”, можуть реєструвати об'єкти інтелектуальної власності. І першим таким брендом стала українська “Мелітопольська черешня”.