UA / RU
Підтримати ZN.ua

Made in China

«Зроблено в Китаї». Схоже, вже через кілька років такий напис на автомобілях нікого не дивуватиме. 20 років тому ознакою високої якості була етикетка «Made in ...», і байдуже де, аби не в СРСР...

Автор: Владислав Сурнін
З ієрогліфами на капоті

«Зроблено в Китаї». Схоже, вже через кілька років такий напис на автомобілях нікого не дивуватиме. 20 років тому ознакою високої якості була етикетка «Made in ...», і байдуже де, аби не в СРСР. Найближчим часом після «захоплення» китайцями ринку одягу очікується «захоплення» авторинку. Принаймні одного з його сегментів...

Вантажний салон

На виставці, яка нещодавно відбулася на території міжнародного виставкового центру, фактично було об’єднано п’ять напрямів: «Транспорт + Логістика 2005», «ІнтерСклад 2005», «АвтоТехСервіс (Осінь) 2005», «БудТех 2005» та Міжнародний салон вантажних і комерційних автомобілів TIR-2005. Її особливістю стало різноманіття «важкої» техніки. Якщо всесвітньо відомий автосалон SIA орієнтований переважно на ринок легкових автомобілів різних класів, то тут акцент було зроблено на вантажну, комерційну та спеціальну автотехніку.

Країна будується, відповідно потрібно багато вантажної і будівельної техніки, яку теж було представлено на виставці. Близько 60 експонентів виставили бульдозери, крани, бетонозмішувальні автомобілі. Розмаїтість вантажних автомобілів (від малопотужних три-п’ятитонних китайських вантажівок до звичних КамАЗів) могла задовольнити запити найвимогливіших відвідувачів.

Звісно, було представлено й супутні товари: моторне мастило, діагностичне устаткування для СТО, обладнання для балансування коліс будь-яких розмірів, автопідйомники, запчастини до автомобілів.

Китайський акцент

Китай, що дедалі більше претендує на звання світового автоскладального конвеєра, приділяє увагу й нашому ринку. Останнім часом виробництво автомобілів у Китаї росте як на дріжджах. Чи слід дивуватися розширенню експансії китайських фірм на український ринок.

Швидко оцінивши потреби України, китайські компанії представили на виставці техніку підвищеного попиту. Продукція китайського виробництва вирізняється невисокою ціною, простотою в експлуатації і сервісному обслуговуванні, достатньою вантажопідйомністю.

Буквально за шість місяців, що минули від SIA-2005, китайські компанії навчилися задовольняти чи не будь-які потреби. Наприклад, вантажні автомобілі Dong Feng були представлені на виставці п’ятьма модифікаціями кузова: борт, борт-тент, промтоварний, ізотермічний фургон, сендвіч-панельний. Вантажопідйомність цих авто — від 3 до 5,5 тонни. Гарантія — 2 роки або 50 тис. км.

Стосовно якості китайських автомобілів. Моделі порівняно молоді, і навіть якщо деякі з них потрапили до популярного рейтингу автомобілів ADAC, говорити про досить велику базу статистики поломок і відмов-повернень щодо китайського автопрому рано. Крім того, невідомо, як довго витримають китайські дизелі нашу якість палива і доріг.