UA / RU
Підтримати ZN.ua

Автомобілі: весна—літо-2007

35 брендів було представлено на автомобільній виставці ВААIД KYIV Automotive Show 2007, що проходила у виставковому центрі «КиївЕкспоПлаза» із 18 по 22 травня...

Автори: Сергій Следзь, Владислав Сурнін

35 брендів було представлено на автомобільній виставці ВААIД KYIV Automotive Show 2007, що проходила у виставковому центрі «КиївЕкспоПлаза» із 18 по 22 травня.

Цього разу учасники виставки потішили вітчизняних автолюбителів безліччю прем’єр. По-перше, відбулися офіційні презентації брендів Infiniti, Lamborghini і Spyker, а по-друге, презентовано близько двох десятків українських прем’єр нових моделей.

Тисячі киян та гостей столиці відвідали виставку: у вихідні дні «пробка» починалася за кілька кварталів. Тих же, хто хотів припаркуватися якнайближче, із розпростертими обіймами зустрічали паркувальники. Втім, досвідчені автолюбителі легко збивали ціну з 9—10 гривень за годину до однієї.

Організація виставки тягне на оцінку «добре»: у п’ятницю складно було орієнтуватися, що, де й коли відбувається, а у вихідні дні в черзі по квитки доводилося вистоювати під палючим сонцем до двадцяти хвилин. Та й сюрпризом для багатьох відвідувачів виявився факт, що один квиток дозволяв зайти в кожен павільйон лише один раз — сувора охорона терпляче пояснювала настирним автолюбителям, чому «не можна».

Однак усередині було предосить бажаючих ознайомитися з останніми досягненнями світової автопромисловості. Тому, щоб посидіти в новенькому автомобілі, слід було запастися терпінням.

Якщо пильно подивитися на основні тенденції автомобільної індустрії, то не важко помітити, що навіть радикально консервативні німці, які раніше випускали одну модель на кілька років, тепер обновляють свій модельний ряд практично щорічно. І якщо темпи збережуться, то автомобілі легко переженуть будинки моди, а автожурнали заведуть рубрики «Автомобілі: весна—літо-2007», «Розпродаж осінньої колекції від...»

Nissan X-Trail позбавили коробки-автомата

Сумно? Навряд чи. У кожному разі, директор із маркетингу «Ніссан мотор Україна» Андрій Нестеренко, який у перші години роботи виставки презентував журналістам Nissan X-Trail другого покоління, вважає, що операція з видалення пройшла успішно. І замість звичайної коробки передач у цій відомій моделі авто стоятиме безступінчастий варіатор. «Якщо у звичайної коробки-автомата 5—6 режимів перемикання, то тут їх безліч, — стверджує пан Нестеренко, — тобто момент обертання передається моментально. В результаті машина набирає швидкість дуже рівномірно, реагуючи на педаль газу значно краще, ніж якби там стояв автомат». Причому йдеться в даному разі не про ноу-хау, а лише про одну з ніссанівських розробок, яку вже випробувано на автомоделях більш високого класу Teana і Murano.

Друге покоління Nissan X-Trail відрізняється від свого молодшого брата і більшими розмірами. Авто стало довшим на 20 см, трохи вищим і ширшим. Змінилася система повного приводу. В її назві додалася літерка «і», яка означає intellidgent і свідчить про те, що в автомобілі з’явилася надбудова електронних систем. Додалася також система автоматичної допомоги під час підйому і спуску, таким чином, X-Trail набуває рис справжніх позашляховиків.

Авто розраховане на широке коло споживачів, котрих цікавить комфорт як на бездоріжжі, так і в місті. Ціну організатори презентації обіцяли повідомити наприкінці червня — на початку липня, натякнувши лише, що вона не дуже відрізнятиметься від ціни попереднього покоління. Природно, у бік збільшення.

Infiniti уникає «сірих» дилерів

Як відомо, марка Infiniti — люксове продовження модельного ряду компанії Nissan. (До речі, авто модельного ряду Infiniti у Японії представлені під маркою Nissan.) Проте динаміку продажів в Україні бренду Infiniti оцінити практично неможливо. Річ у тому, що досі ці ефектні й потужні авто (мінімальний об’єм двигуна — 3,5 л) продавали в Україні «сірі» дилери. Після першої офіційної презентації марки на вітчизняному ринку, проведеної на Automotive show офіційним імпортером і дистриб’ютором «Ніссан мотор Україна», ситуація має принципово змінитися. За словами генерального директора «Ніссан мотор Україна» Фуміакі Імамура, старт «білих» продажів відбудеться у вересні одночасно з відкриттям у Києві першого дилерського концептуального центру Infiniti в Україні. Продаватимуть моделі, представлені на виставці: седан Infiniti G35, бізнес-седан М35 і М45 і революційний кросовер FX35 і FX45. Природно, всі автомобілі адаптовані до вітчизняного ринку, на відміну від доставлених раніше з Америки.

Цікаво, що в компанії «Ніссан мотор Україна» обіцяють запустити для покупців авто Infiniti потужну підтримку та сервіс. Аж до надання підмінного автомобіля замість ремонтованого. Для цього спочатку буде відкрито один концептуальний дилерський центр у Києві, де розміщуватимуться автосалон і сервісний центр. Потім сформують (процес формування вже розпочато) дилерську мережу на базі мережі «Ніссан мотор Україна». Причому до неї ввійдуть лише вибрані дилери, сертифіковані на проведення сервісу та ремонту Infiniti. Таким чином автомобіль, придбаний у Києві, зможе обслуговуватися і в інших містах.

З огляду на рекордні купівлі автомобілів (різних марок. — Ред.) в Україні протягом останніх кількох років, Фуміакі Імамура довелося відповісти на запитання «ДТ»: «Чи не запізнилася компанія з виведенням на ринок Infiniti?»

— По-перше, ми представляємо ці авто в Україні значно раніше, ніж у Європі. Там вони з’являться лише 2008 року. По-друге, динаміка зростання продажів зберігається. Упевнений, що ми правильно вибрали час для запуску цього бренду, — відповів пан Фуміакі.

Новий Lancer готується до продажів

Бренд Mitsubishi нечасто бере участь у вітчизняних автовиставках, що, до речі, не заважає йому бути фаворитом продажів. Цього разу компанія ТОВ «Торговий дім «НІКО», яка є офіційним імпортером Mitsubishi Motors в Україні, презентувала свої автомобілі з розмахом. Особливий інтерес викликав Lancer десятого покоління. (Його продемонстрували на автошоу вперше у Європі.) Річ навіть не в зміні платформи чи вдосконаленні технічних характеристик. Інженерні рішення поки що не викликають особливих нарікань. Річ, швидше, в тому, що попередні покоління Lancer продемонстрували серйозний комерційний потенціал цієї моделі. Ризикнемо припустити, що саме завдяки трудязі Lancer Mitsubishi став брендом №1 серед імпортованих в Україну авто. Динаміка вражає. Якщо 2003 року було продано всього 28 одиниць цієї моделі, то вже 2004-го — 1452 од., а за чотири з половиною місяці поточного року — 3376 од. Між іншим, 2006 року за продажами авто марки Mitsubishi Україна посіла шосте місце у світі.

До речі, зовсім не обов’язково продавати багато, щоб займати високі позиції у світовому рейтингу. Автомобілів марки Jaguar реалізують в Україні за рік трохи більше сотні, але, на думку менеджера з продажів «Брітіш моторс Україна» Костянтина Крекотеня, це досить непоганий показник для авто, яке перебуває в преміум-сегменті. За продажами «ягуарів» Україна посідає восьме місце у світі.

«Копійка» від BMW

Не тільки дизайном живуть автогіганти. Вони шукають і поступово опановують нові ринкові ніші. Так, BMW, раніше відома 3, 5 і 7-ю серіями, нині впевнено представляє «маленьку» BMW — 1-ї серії. Неспеціаліст навряд чи «на око» відрізнить 3-тю серію від 1-ї, особливо після появи нових 118-ї і 120-ї моделей. Любителі того, що «важче», могли помилуватися новим кабріолетом 3-ї серії та X5, що вражав габаритами.

Було на що подивитися любителям невеличких автомобілів. В асортименті Peugeot 107 і трохи більший кабріолет Citroen Pluriel, знайома українським автолюбителям і дуже поширена Nissan Micra і Ford Fiesta, новачок Volvo C30 і Toyota Auris, яка привертає увагу незвичним кольором «під ртуть». Сегмент у них начебто один, але автомобілі істотно різняться: розміри салону, об’єм багажника... Відмінності в базовій комплектації і розкид цін — від найдемократичніших до таких високих, що спадає на думку: «А чи не взяти за ці гроші авто класом вище?» Вибираючи, важко не заплутатися в усьому цьому розмаїтті.

Єдиний вихід — складати свої порівняльні таблички, нотуючи не лише технічні характеристики моделі, а й власні відчуття.

При зовні однаковій величині кузова розміри салонів можуть значно різнитися. Найбез­печніший, із погляду клаустрофобії, — кабріолет Citroen Pluriel, однак після регулювання водійського сидіння стає зрозуміло, що задній пасажир зможе їздити лише лежачи на сидінні. З іншого боку, якщо робити поправку на зміни клімату в нашій країні, майбутнє — за кабріолетами.

Невисока ціна плюс «соковита» китайська комплектація

З огляду на те, що кожен четвертий житель Землі — китаєць, наплив китайських автомобілів на виставці вже не дивував. На будь-який смак, будь-якого розміру, для будь-якої кишені як китайського виробництва, так і українського (великовузлове складання).

Із кожним роком асортимент китайських автомобілів зростає, як, утім, і якість. Компанія Great Wall, наприклад, дає на свої автомобілі гарантію п’ять років або 80 тис. км пробігу.

Корпорація «АІС» представила нові моделі Geely MK і FC, ціни на які варіюються в межах від 11,5—12,5 до 13—14 тис. дол., залежно від комплектації. З продажами, правда, доведеться почекати до вересня (що стосується MK) або до початку наступного року (FC). Позитивом можна вважати те, що в майбутньому планується складання Geely MC на Кременчуцькому автоскладальному заводі, де вже тепер складають Geely CK і корейський позашляховик SsangYong.

Китайські автомобілі поєднують у собі невисоку ціну й «соковиту» комплектацію, яка в моделей однакового класу коштує додаткових, причому чималих грошей. Напевно, тому, хоч український споживач досі карається сумнівами з приводу якості китайських автомобілів, на шляхах нашої країни залізних представників Піднебесної стає рік у рік більше.