UA / RU
Підтримати ZN.ua

Колишні депутати ОПЗЖ разом зі спільниками вкрали 32 судна Українського Дунайського пароплавства

Викрито шістьох учасників злочинної схеми.

Підозру отримали екс-депутати ОПЗЖ, які вкрали 32 судна торговельного флоту, повідомляє Служба безпеки України.

Служба безпеки спільно з НАБУ та САП викрила масштабну схему розкрадання майна державної компанії «Українське Дунайське пароплавство». Зловмисники привласнили 32 баржі торговельного флоту підприємства на загальну суму понад 80 млн грн.

За даними слідства, оборудку організували двоє колишніх депутатів Одеської міської ради від забороненої партії ОПЗЖ та ексочільник судноплавної компанії. У 2017 році вони уклали декілька договорів між пароплавством і підконтрольною фірмою на оренду вищезгаданих суден.

Однак замість використання за призначенням ділки вивезли державні судна за територію України, змінили їхні номерні знаки та фіктивно перереєстрували їх на афілійовану компанію. Після цього судна переправили до однієї із країн Близького Сходу. Там їх розібрали та виготовили з них 12 барж більшої вантажності, які у подальшому фігуранти використовували у власних комерційних цілях. Зокрема, на території України, але уже під іншою реєстрацією.

Наразі правоохоронці встановили місцезнаходження всіх викрадених суден та заарештували їх.

Ініційовані СБУ експертизи підтвердили, що «нові» плавзасоби виготовлено із комплектуючих річкових плавзасобів державного підприємства.

На підставі зібраних доказів, трьом організаторам оборудки і трьом їхнім спільникам повідомлено про підозру за статтями Кримінального кодексу:

Зловмисникам загрожує до 12 років тюрми. Арештоване майно передано в управління Агентства з розшуку та менеджменту активів (АРМА).

Читайте також: В чотирьох дунайських портах відкрили 23 термінали для експорту агропродукції

Раніше повідомлялося, що Українське Дунайське пароплавство - найбільша державна судноплавна компанія в Європі, яка спеціалізувалася на вантажних і пасажирських перевезеннях, - зазнавало останніми роками величезних втрат і через обміління Кілійського рукава Дунаю та неефективність роботи глибоководного суднового ходу (ГСХ).