В рамках розслідування про зникнення субмарини "Сан Хуан" у середу аргентинська поліція провела обшук в штаб-квартирі військово-морського флоту країни і в офісі державної суднобудівної верфі, повідомляє DW. Також провели обшук в офісі німецької компанії Ferrostaal.
Як повідомляється, суддя розпорядився провести обшуки так як вважає, що ремонт аргентинської субмарини, зниклої в середині листопада, міг супроводжуватися корупційними діями.
Обшуки флоту і компанії почалися після того, як до ремонту підводного човна долучилися дві німецькі компанії Ferrostaal та Hawker, які встановлювали там акумулятори.
"Ми заявляємо, що в міністерстві оборони мали місце сліди корупції, і в рамках цього розслідування федеральний суддя Серхіо Торрес розпорядився привести обшук флоту і німецької компанії Ferrostaal", - заявив Хуан Хосе Каландра, адвокат з робочої групи депутата Елізи Карріо, яка раніше заявляла про порушення при ремонті підводного човна.
Раніше, депутат Еліза Карріо з коаліції президента Маурісіо Макрі подала скаргу на двох колишніх міністрів оборони і заявила, що вони нібито сприяли підтримці німецьким компаніям у наданні контракту на ремонт підводного човна.
Капітан судна повідомив керівництву флоту про проблему короткого замикання з батареями на борту незадовго до того, як воно зникло в Південній Атлантиці. Групи моніторингу зафіксувала в цей же час вибух.
Комапанія Ferrostaal у свою чергу повідомила німецькому агентству DPA минулого тижня, що аргентинський військово-морський флот вирішив замінити батареї на підводному човні, замість того, щоб придбати нові, а все для того, щоб заощадити на ремонті. В Ferrostaal кажуть, що компанія не брала безпосередньої участі у ремонті, а тільки була посередником між Аргентиною і компанією Hawker. Відповідно, ні про які порушення в ремонті там не знають.
Як повідомлялося раніше, ЗМІ писали про те, що дві німецькі компанії можуть виявитися причетними до катастрофи аргентинської підводного човна "Сан-Хуан". Згідно з повідомленням, у 2011 році підводний човен проходив капітальний ремонт. Компанії Ferrostaal та EnerSys-Hawker, які його здійснювали, не надали всіх документів про проведені роботи. Не виключено, що на субмарині встановили неякісні акумулятори, які могли стати причиною загибелі судна. Незадовго до НП екіпаж "Сан-Хуана" повідомив про коротке замикання і пожежу, а також про вихід акумуляторів з ладу. Ймовірно, в елементи потрапила морська вода.
У компанії Ferrostaal відкидають звинувачення на свою адресу.
Військово-морський флот Аргентини оголосив загиблими 44 зниклих без вісті члени екіпажу підводного човна "Сан Хуан". Пошуки тих, що вижили припинені, заявив представник аргентинського ВМФ Енріке Балбі в четвер, 30 листопада. Двотижнева пошукова операція за участю ВМС США виявилася безрезультатною. Але за його словами, пошук самого судна вирішено продовжити. Підводний човен перестав виходити на зв'язок 15 листопада. Він слідувала з порту Ушуайя в місто Мар-дель-Плата. На борту перебували 44 члена екіпажу.