UA / RU
Підтримати ZN.ua

Volkswagen і BMW звинуватили в дослідах над людьми і тваринами

Новий скандал навколо німецьких автоконцернів виник через їх бажання встановити вплив діоксиду азоту на здоров'я людини.

Німецькі автомобільні компанії стали фігурантами скандалу, пов'язаного з проведенням небезпечних експериментів над людьми. Як передає "Німецька хвиля", один з німецьких науково-дослідних інститутів, створений за фінансової підтримки трьох найбільших німецьких автовиробників Volkswagen, BMW і Daimler - проводив досліди на людях для того, щоб встановити вплив діоксиду азоту, що виділяється при роботі дизельних двигунів, на здоров'я людини. Відомо про це стало 29 січня, після публікації такої інформації у виданні Süddeutsche Zeitung.

Як повідомляється, в експериментах (з 2012 по 2015 роки) в університетській клініці Ахена брали участь 25 осіб, які попередньо дали згоду на це. Всі вони протягом кількох годин повинні були вдихати повітря з різною концентрацією в ньому шкідливої для здоров'я речовини. За словами представника клініки, такі дослідження дійсно проводилися, однак їх метою було визначення граничних концентрацій діоксиду азоту на робочих місцях.

Раніше газета New York Times повідомляла, що за завданням концерну Volkswagen в Німеччині проводилися аналогічні досліди і на мавпах. Керівництво компанії це заперечує і хоче, щоб цю справу розслідували і покарали винних.

В уряді Німеччини виступили з різкою критикою таких практик.

"Досліди над мавпами або навіть над людьми не можна нічим виправдати з етичної точки зору", - сказав представник уряду ФРН Штеффен Зайберт. Він додав, що ці дослідження служать не науці, а виключно PR-цілям".

У 2015 році американське Агентство з охорони навколишнього середовища (EPA) виявило, що Volkswagen встановлював на своїх автомобілях з дизельними двигунами комп'ютерні програми, які під час перевірок занижують показники викиду шкідливих речовин.

Також повідомлялося, що Volkswagen виплатить 5 тисяч євро кожному потерпілому від "дизельного" скандалу. Крім виплати компенсації, компанія зобов'язується взяти на себе витрати по переобладнанню автомобілів з незаконним програмним забезпеченням. У тих випадках, коли це технічно неможливо, автоконцерн повинен викупити такі машини. В Європі Volkswagen відкликав 11,5 млн автомобілів.