UA / RU
Підтримати ZN.ua

Власюк: Однією з найбільших транспортних компаній, що допомагають Росії щодо експорту нафти, є Coral Еnergy

"Прибуток Росії від продажу нафти порівняно з минулим роком не зріс. І не зріс він завдяки санкціям".

Уповноважений президента України з питань санкційної політики Владислав Власюк заявив, що, попри економічні обмеження, у світі знаходяться компанії, які активно допомагають Росії продавати нафту найбільшим економікам світу. Про це повідомляє РБК-Україна.

"Прибуток Росії від продажу нафти порівняно з минулим роком не зріс. І не зріс він завдяки санкціям. Тому що кількість нафти, що експортується, стала більшою - на 15-20%", – наголосив чиновник.

Власюк зазначив, що понад 90% об'ємів нафти, що вивозиться з РФ, продається за ціною понад 60 доларів за барель, таким чином введені раніше ліміти на ціну фактично не функціонують. Відмова від стелі цін на нафту дозволяє економіці РФ отримувати стабільні прибутки. Однак, левова частка експорту відбувається за рахунок сірого танкерного флоту.

"Близько 600 танкерів різного розміру, переважно старше 15 років, перевозять нафту з портів РФ в інші країни - переважно в Індію, Китай та Туреччину", – сказав він.

За його словами, проти більшості суден запроваджено велику кількість санкцій, і список підсанкційних танкерів постійно розширюється, що обмежує страхові та брокерські послуги для логістичних компаній.

"Росіяни вживаються до різних тактик. Це і виключені "маячки" на танкерах, і перевантаження з корабля на корабель, оскільки в відкритому морі практично не діє законодавство окремих країн, також через документи приховується походження нафти та ін.", – наголосив уповноважений президента.

Читайте також: Росія стала “більш витонченою” у спробах впливу на вибори в США — WP 

"Міжнародні партнери намагаються реагувати на нові виклики та нові схеми. Але треба визнати, що росіяни швидше знаходять нові сірі схеми для обходу санкцій, аніж знаходяться нові шляхи для обмеження їх роботи", – додав він.

"Однією з найбільших транспортних компаній, що допомагають РФ у експорті нафти, є Coral Еnergy. Частина з компаній зареєстровані в Туреччині, частина - в Індії. Поява цих компаній пов'язана зі складністю регулювання нафтового ринку. Насправді, доволі нескладно, особливо у відкритих економіках, відкрити компанію, прийняти на баланс десяток танкерів і виконувати перевезення, банки та страхові компанії будуть її обслуговувати", – сказав Власюк.

На думку чиновника, ефективніше санкціонувати не конкретні компанії, а окремо взяті кораблі - танкери, що перевозять нафту. Адже, каже Власюк, якщо судно потрапляє під санкції, то він зможе обслуговуватись у дуже обмеженій кількості портів, і ті компанії, які його обслуговуватимуть, також можуть потрапити під вторинні санкції.

"Компанії типу Coral Еnergy зазвичай підроблюють документи на походження, роблять фіктивне перевантаження у відкритому морі, також імітують рух коштів, щоб приховати продаж енергоносіїв саме з РФ", – наголосив уповноважений президента.

"Ми опрацьовуємо великий масив даних з відкритих джерел і дані розвідки, ми можемо доволі детально слідкувати за маршрутами танкерів та складаємо відповідні списки, та потім передаємо ці докази нашим партнерам, на основі чого потім і вводяться точкові та найбільш болючі санкції проти РФ", – резюмував він.

Читайте також: Путін заявив, що "не розуміє" чому Європа відмовляється від російської нафти та газу

Варто нагадати, що видання WSJ розповідало, що Етібар Ейюб з Coral Energy в Москві і Тахір Гараєв в Дубаї керують більшою частиною тіньового флоту, щонайменше 100 суден, які складають більшу частину внеску "Роснефти" в доходи від нафти для війни проти України.

Раніше колишній президент США Дональд Трамп заявляв, що в разі перемоги на майбутніх виборах обмежить використання санкцій проти інших країн, зокрема Росії. Він підкреслив, що економічна конкуренція з такими країнами, як Іран, Росія та Китай, які намагаються зміцнити свої валюти, ставить під загрозу домінування долара. Саме тому Трамп має намір обмежити застосування санкцій у майбутньому.