UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Volkswagen є всього один шанс на порятунок – Bloomberg

У той час як інженери Volkswagen писали програмний код, щоб обдурити світ, Tesla створювала автомобіль майбутнього.

Спочатку ми дізналися, що німецький концерн Volkswagen продав 11 мільйонів дизельних автомобілів, в яких використовувалося програмне забезпечення, яке приховувало реальний рівень викиду CO2. Тепер VW, провівши власну перевірку, каже, що виявив нові порушення ще у 800 тисяч машин, а збитки у зв'язку з цим складуть майже 3 млрд євро, пише Bloomberg.

Як зазначає автор статті Том Ренделл, важко уявити собі більш руйнівний скандал. Це компанія, яка побудувала свій бренд на головних принципах сучасної ефективності, техніки і "теплих почуттях", які намагається висловити компанія своєю продукцією. "Обман, забруднення навколишнього середовища, і рак легенів: це жодним чином не говорить про теплоту почуттів", - нарікає він.

Через "дизельний" скандал Volkswagen втратив майже половину своєї ринкової вартості, а ціни на його автомобілі падають. Автор статті вважає, що є три речі, які має зробити концерн для власного порятунку.

"Говорити правду. Якщо проблем налічується більше, то Volkswagen потрібно знайти їх і негайно про них повідомити", - упевнений Рендалл.

Друга необхідна міра – виправити проблему, вважає автор. Він пояснює, що концерну необхідно або полагодити автомобілі, або повернути гроші клієнтам.

А третьою, головною мірою автор називає – "вбити Tesla".

"У той час як інженери Volkswagen писали програмний код, щоб обдурити світ, Tesla створювала автомобіль майбутнього. Забудьте про викиди CO2 – у електромобілів навіть немає вихлопної труби. Так, у Tesla був мультимиллиардный старт, але Volkswagen - найбільший автовиробник у світі. VW може роздавити її", - йдеться в статті.

Кілька тижнів тому Volkswagen випустив прес-реліз, в якому обіцяв поставити ефективність пріоритет і зробити акцент на електромобілях і гібридах. Але це в основному тільки додаткові заходи - нова модульна платформа для створення електричних версій популярних трансмісії автомобілів і високоефективний Phaeton наступного покоління.

На думку Рендалла, це як і раніше ігри в наздогонялки, і цього не достатньо. Він підкреслює, що поки ні одному з найбільших автовиробників не вдалося зробити електромобіль, який би повністю включав в себе всі необхідні якості. Так, всі говорили про BMW і порівнювали з машинами Tesla. Але гібридний BMW i8 - це робота інженерного мистецтва, однак його електричний діапазон всього близько 20 миль. Модель i3 - більш доступна, ніж аналог поточного модельного ряду Tesla, має діапазон близько 80 миль на одній зарядці, але це менше, ніж у Nissan Leaf. На ринку, як констатує Ренделл, немає такого електромобіля, який хоча б близько міг зрівнятися з характеристиками машин Tesla, у яких діапазон майже 300 миль.

"VW може стати "вбивцею" Tesla (або, принаймні поважним суперником). У концерну є дві великі переваги: гроші і масштаб. Tesla витратила близько $ 1,7 млрд в цьому році, щоб побудувати свій бізнес, за що її ненавидить "Уолл-стріт". Але за стандартами VW, це невеликі гроші. Volkswagen витратив майже у 8 разів більше на дослідження і розробки тільки в минулому році і у компанії є близько $ 30 млрд готівки", - йдеться в статті.

Читайте також: Volkswagen відкинув звинувачення у махінаціях з Audi і Porsche

Глава Volkswagen Мартін Вінтеркорн, щодо якого розпочато розслідування, оголосив про відхід у відставку у зв'язку зі скандалом, який виник через те, що компанія за допомогою спеціального обладнання фальсифікувала дані екологічних тестів. А автомобілі німецького автомобільного виробника викидали в атмосферу в 40 більше оксидів азоту, ніж дозволено. За даними концерну, подібна програма була встановлена на 11 млн автомобілях, проданих по всьому світу.

Видання Newsweek писало, що Volkswagen загрожує економіці Німеччини більше, ніж криза в Греції. У минулому році Volkswagen продала 600 тисяч автомобілів у США. Це принесло компанії близько 6% від глобального доходу в розмірі 9,6 мільярдів доларів. Американський регулятор збирається оштрафувати компанію на 18 мільярдів доларів. Всього на рахунках компанії є 24 мільярди доларів, тому після сплати штрафу їй доведеться провести скорочення.

Крім того, як писала британська газета The Telegraph, акціонери подадуть багатомільярдні позови проти Volkswagen. Так, фінансова група Bentham очолила інвесторів VW, щоб відсудити у нього 40 мільярдів євро через недавній скандал із фальсифікацією тестів на викид забруднюючих речовин двигунами.

Інвестори компанії почали зазнавати збитків разом з німецьким автовиробником. Катар втратив 4,8 мільярдів доларів через скандал навколо Volkswagen. Детальніше читайте в лонгріді DT.UA - "Що добре для Volkswagen, погано для Німеччини?".