UA / RU
Підтримати ZN.ua

Росія засекретила всі держзакупівлі для армії

У бюджеті РФ на 2015 рік виявляються все нові і нові секретні витрати при невизначеності доходів. Так, Росія засекретила всі держзакупівлі для армії.

Бюджетний комітет Держдуми схвалив проект федерального бюджету на 2015-2017 роки до першого читання. Втім, можливості обговорювати проект змістовно в цьому році менше, ніж рік тому. Так, майже чверть бюджетних витрат до 2017 року буде закритою, при цьому збільшуються витрати на силовий блок.

Експерти Російської академії народного господарства і держслужби при президенті РФ (РАНГиГС) та Інституту Гайдара констатували високу непрозорість бюджету, пише "Коммерсантъ".

В оборонних витратах, які зростають вже у 2015 році на 33%, секретні вже більше двох третин асигнувань, у тому числі вперше - всі держзакупівлі армії.

Наголошується, що в бюджеті на 2015-2017 роки вже звично, другий рік, відсутні відомості про точні витрати вартості утримання військовослужбовців, але є і більш неприємні новини: всі витрати розділу "Національна оборона" на закупівлю товарів, послуг та робіт у бюджеті повністю приховані.

Секретні і цілком секретні витрати в бюджеті 2015 року становитимуть 21% всіх витрат - це 4,2% ВВП (ще в 2006 році було 11,8%). У 2017 році вони складуть 24,6%.

Засекречені також незначна частина (0,1% від загального фінансування) видатків на культуру і кінематографію, 7,8% на дошкільну освіту та 5,7% по статті "Періодична преса та видавництво".

Вперше, констатують експерти, виявлено фінансування в бюджеті секретних прикладних наукових досліджень в області загальнодержавних питань.

Експерти констатують зростання у видатках бюджету ваги підрозділу "Інші загальнодержавні питання" (з 19,4% усіх витрат у 2014 році до 38,8% у 2017-му), ряд проблем з розрахунками трансфертів Пенсійному фонду (експерти вважають їх заниженими і припускають, що за цифрами може ховатися намір Мінфіну тихо продавити часткове скасування виплат базової пенсії працюючим пенсіонерам).

При цьому сам по собі бюджет на 2015 рік в силу істотної девальвації рубля у вересні 2014 року і падіння цін на нафту щодо умовний, і зараз, дійсно, складно сказати, наскільки адекватні бюджетні проектування.

На думку експертів двох провідних інститутів у своїй сфері, макроціль бюджету - вихід до 2018 року на траєкторію зростання ВВП в 3% річних - "надмірно оптимістична" (реалії, припускають РАНХиГС і ІЕП,- від 1,5% до 2% зростання ВВП без урахування можливого посилення взаємних санкцій і нових геополітичних ризиків").

У цій ситуації з урахуванням подорожчання внутрішніх позик і закритого "кредитного вікна" у ЄС і США нарощування держвидатків з їх засекреченням - це мультиплікація ризиків, дополняющаяся високоризиковим, на думку експертів, плануванням Мінфіном трансфертів регіонам.

Як повідомлялося, Росія втрачає мільярди доларів через падіння надходжень від одних з найбільш важливих статей експорту. Зокрема, кожен долар зниження ціни на нафту обходиться РФ у втрату $ 2 млрд.